Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kuidas alluvale ilma omavahelisi suhteid rikkumata negatiivset tagasisidet anda?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Negatiivne tagasiside võib alluva ka välja vihastada
Negatiivne tagasiside võib alluva ka välja vihastada Foto: PantherMedia

Inimloomusesse on negatiivsete tegevuste vältimine ja edasi lükkamine sisse kodeeritud. Vahel tuleb siiski aga piir tõmmata ning alluvale ka negatiivset tagasisidet anda. Business Insider annab selleks mõned kasulikud nipid.
 

Anna tagasisidet regulaarselt

Tihtipeale jäetakse negatiivse tagasiside andmine viimasele minutile ehk sellega viivitatakse hetkeni, mil midagi on juba lootusetult valesti läinud. Sellise lähenemise puhul aga jääb ära võimalus suuremate probleemide ennetamiseks ning samuti võib teine osapool ootamatust kriitikatulvast ära ehmatada ja seda üle tähtsustada. Selle asemel tuleks alluvale anda pidevalt nii positiivset, kui ka negatiivset tagasisidet, et ta ei võtaks kriitikat isiklikult ning tegeleks solvumise ja enda kaitsmise asemel pigem probleemi lahendamisega.

Selgita, miks sa tagasisidet annad

Alusta vestlust rahuliku selgitusega: «põhjus, miks ma sulle seda räägin on...». See näitab, et sa ei kritiseeri lihtsalt seetõttu, et olla alluva vastu õel või tige, vaid selleks on objektiivsed põhjused.

Selgita, milline mõju on negatiivsel käitumisel sulle ja kogu organisatsioonile

Kui selgitad alluvale rahulikul toonil, kuidas tema käitumine mõjutab negatiivselt sind, teisi töökaaslasi või kogu organisatsiooni, aitab see tal aru saada, et ta ei ole antud olukorras ainuke haavatav inimene ning, et kõigil osapooltel on huvi sellest situatsioonist positiivse ning üksteist arvestava tulemusega välja tulla.

Küsi, kuidas sa teda aidata saaksid

Tagasiside andmine peaks olema vestlus, mitte monoloog. Peale seda, kui oled probleemi selgitanud, tee kindlaks, et vestluskaaslane kuulab ja mõistab, mida sa räägid. Seejärel küsi, mil viisil oleks sul võimalik teda negatiivse käitumise parandamisel aidata.

Tagasi üles