Tõsi, Aibusil on 3D-prinditud peamiselt pisidetailid. Airbusi innovatsioonijuhi Ian Riski sõnul on 3D-tehnoloogia roll siiski väga suur. «Need komponendid moodustavad toomisprotsessist tohutu osa,» tõdes ta ja lisas, et just nende detailide valmistamine on peamiseks protsessi venimise põhjuseks.
3D-tehnoloogia suurimad toetajad räägivad ka visioonist, mille kohaselt loovad lennuettevõtted maailma võtmesihtriikidesse tulevikus tootmispunktid. Tulemuseks on see, et kui on juba ette teada, et mõni lennuk vajab teatud detaili väljavahetamist, siis asutakse seda sihtkohas looma juba enne, kui lennuk maanduda on jõudnud.
Venemaa uued kosmoselaevad
Venemaa kosmoseagentuur ROSKOSMOS bronnerirs endale lennušõul 400-ruutmeerise ala, et tutvustada kõike uut, mida kosmose uurimisel lähiaastatel kasutusele plaanitakse võtta.
Näiteks toodi kohale kosmoseaparaat Luna-25, mis peaks projekti kohaselt asuma 2019. aastal esimese seadmena Kuu poolusel - mitte ekvaatoril, nagu senised masinad, teatab kosmoseagentuur.
Šõul on vaatamiseks väljas samuti teleskoop Spektr-RG, mis asub 2017. aasta märtsis uurima maast 1,5 miljoni kilomeetri kaugusel asuvat Lagrange’i punkti.
Lisaks tõi ROSKOSMOS Pariisi transpordilaeva PTK NP, mis on nii värske leiutis, et peaks startima alles 2021. aastal Vostotšnõi kosmodroomilt.
Airbus loob suurima satelliitide võrgustiku
Pariisis sai ürituse esimesel päeval teatavaks ka Airbusi leping kontserniga OneWeb, kellele asub looma 900 satelliiti, et teiste seas asuda pakkuma kogu maailma katvat internetivõrku kosmosest. Loodavatest satelliitidest 600 lennutatakse taevasse, õlejäänud jäävad tagavaraks, teatas BBC.
Iga satelliit kaalub ligi 150 kg ning peaks maksma ligi pool miljonit dollarit. Airbus loob esimesed seadmed oma Toulouse’i tehases ja edasi kolib tootmise USA-sse.