Personalispetsialist Sarah Socha kirjutab portaalis LinkedIn Pulse nippidest, mille abil saab kodunt töötamise produktiivsust ja efektiivsust suurendada.
Mida tuleks kodunt töötades meeles pidada?
Eralda tööala
Kõige olulisem on eraldada tööruum või -ala telerist ja köögist. Seda eriti juhul, kui elad inimestega, kes on päevasel ajal kodus. Muidugi tahaks vahepeal teise inimesega juttu ajada või lõunapausil veidi telerit vaadata, kuid nendest kiusatustest tuleks iga hinna eest hoiduda.
Tee lõunapaus
Lõunapause ei tohi kunagi vahele jätta. Kodus töötades võib aga kiiresti ununeda, et sa peaks arvutist tööpäeva jooksul vähemalt pool tundi eemal olema ja energiavarusid täiendama.
Valmistu tööpäevaks
Enne tööpäeva algust tuleks käia duši all ja pidžaama asemel viisakamad riided selga panna. Selline rutiin aitab sul vaimselt tööpäevaks häälestuda ning ennetada piinlikke momente, kui mõni klient soovib näiteks läbi Skype´i kiire tööalase videokõne teha.
Pea tööpäevikut
Pane iga töönädala alguses kirja kõige olulisemad eesmärgid ja pea nende täitmisest ka kinni.
Tööta hea internetiühenduse ja mobiilileviga kohas
Kodunt töötamine võib osutuda tõeliseks piinaks, kui internetikiirus on aeglane või hüplik ning mobiililevi kehv. See hakkab mõjutama sinu töötempot ning tööalast suhtlust ning takistab hea töörutiini tekkimist.
Lõpeta õigel ajal
Pane paika piirid, kui kaua ning mis kellaajani sa võid töötada. See kõlab küll lihtsalt, kuid töö ja eraelu tasakaalu hoidmine kodunt töötades võib olla palju keerulisem, kui esialgu tundub.