Milline näeb välja homne pank?
Maailm muutub uskumatul kiirusel. Paljud tegevused, mis varem tundusid nii iseenesestmõistetavad on kadumas. Ka pangandus on tehnoloogia arengu, klientide kasvavate nõudmiste ja muutuva maailma tõttu suurte muutuste ees. Milline võiks välja näha homne pank, arutleb Swedbanki elektrooniliste kanalite juht Arno Pae.
21. sajandil on kolm põhilist trendi, mis muudavad, kuidas pangas rahaülekandeid tehakse, kuidas antakse personaalset nõu ja kuidas inimesed end seal tunnevad. Põhiliselt muudavad pangandust inimeste nõudmised ja tehnoloogia areng. Just viimane on see, mis pangandust kõige enam muudab.
Mobiilipangandus areneb uskumatutel kiirustel. Mobiilsus ja digitaalsus on need tänu millele pole tänane pangandus see, mis ta on homme. Ennustatakse, et aastaks 2020 on pangandus tundmatuseni muutunud. Sõbralik teenindus, madalad tasud ja mugav asukoht – väga paljude jaoks polegi see enam sugugi primaarne. Erinevad uuringud on näidanud, et noorte, Y-põlvkonna jaoks on esikohal hoopis mobiilipank.
Kiirus, mugavus, turvalisus
Need on noored, kelle tarbimiskäitumine on sootuks erinev eelnevatest põlvkondadest. Suur osa neist noortest pole kunagi pidanud ootama posti teel tulevat kirja, seisnud pangas järjekordades, omanud telefoni, mis ei tee pilti või kuulanud kassett-mängijat.
Nad on mobiilsed, armastavad uusi tehnoloogiaid ning kiirust. Nende tarbimiskäitumine on motiveeritud üksnes nende enda kogemusest ja eakaaslaste soovitustest. Just see on põlvkond, kes on muutmas ka kogu pangandusmaailma.