Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tankla valik sõltub autojuhi meelsusest ja mälust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Tankla.
Tankla. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kuigi hind on kütuse ostmise puhul oluline, selgus, et paljud juhid välistavad nii mõnegi tanklaketi, kui on saanud sealt kehva kütust või on seda on seostatud ebaausa tegutsemisega.

«Põhimõtteliselt keeldun tankimast Lukoilist selle ettevõtte päritolu pärast, õnneks on Statoilil üle Eesti ja Baltikumi palju tanklaid,» kirjutab üks tarbijatoimetuse üleskutsele vastanud juht.  Sama põhimõte toimib tema jaoks Soomes ka Teboili tanklatega - «ei tangi, kuna on member of Lukoil Group».

Teise juhi kinnitusel on ta juba 15 aastat Lukoili klient, probleeme ei ole olnud ja hinnavõit neli senti liitrilt kindlustatud. «Nüüd tuleb tanklat vahetada!» tõdeb ta  pärast teadet, et Lukoili tanklad ostis ära Olerex. Kaatrit on ta tankinud Alexelas, sest muud võimalust ei ole ja hind on jahisadamas  linna kõige kallim. «See näitab, et kus on monopol seal tuleb ka lüpsta,» kurdab ta.

Paljud juhid välistavad tuntud tanklad ühe aastatetaguse halva juhtumi tõttu.

«Alexela on 110% kräpp, seda sain tunda, kui tuttuut autot tankisin esimesed 10 000 km Alexelas ja  kuskil 5000 km läbisõidul märkasin, et mootoril kadus ca 10-15hj ning tühjal käigul jättis mootor õrnalt vahele,» jagas üks lugeja oma kogemust. Teda päästis kiire tegutsemine ja süsteemi läbipesu.

Teisel kirjutajal oli analoogne kogemus Nestega.  «Kunagi külmus Tallinna loomaaia vastas asuvast tanklast ostetud bensiin voolikutesse kinni - nüüd olen ca 20 aastat eemale hoidnud,» kirjutas ta. Kuna viimased 10 aastat on iga autoliisinguga tulnud kaasa Statoili kütusekaart, siis käib ta nüüd seal tankimas, sest automaattankurid päästavad burgeriostjatega koos sabas seismast.

Peale Lukoili ja Statoili pole kuskilt mujal tankida, sest pärast remondi end haigeks, on üks kirjutaja veendunud. Temal on olnud sellised negatiivsed kogemused Neste ja Olerexiga.

 «Tangin ainult tankla 7. Alexelast olen kaks korda solki saanud ja enam ei riski, olgugi ,et tankla on tänava otsas, aga tankimas käin 24 km kaugusel,» kirjutab üks juht.

Ühe juhi sõnul hakkas pärast Premuim 7 tankimist mootor plärtsuma/veidraid hääli tegema, mis kadusid kiirelt, kui  paak tühjaks sai sõidetud ja uus  paagitäie Statoilist peale tangitud.

«5+ või Statoil. Kui 5+ jääb teele, siis hinna tõttu tangin seal, aga kui ei jää, siis Statoil. Olen kunagi saanud Nestelt kehva kütust, mille tagajärjel auto vajas kallist remonti ja ei korda seda viga enam teist korda,» kinnitab üks kirjutajatest.

«Nestest sain talve hakul suvediislit, peale seda olen üritanud ka seda vältida.Olerexi kohta pole midagi halba öelda. Täitsa tip-top, lihtsalt ei ole ühtegi lähedal,» rääkis ta oma tankla eelistustest.

Ühe juhi kogemus aga näitab, et miskipärast saab ta Alexelast ostetud bensiiniga 98 rohkem sõita, kui näiteks Statoilist  või Olerexist ostetuga.

«Statoil, Aleksela ja Neste. Mitte kunagi Olerex, sest see firma äritseb tundmata päritolu kütusega ja hoidub käibemaksust,» põhjendas üks kirjutajatest oma tankla eelistusi.

«Olerex. Üks põhjus on, et ta on olemas seal, kus mina liigun. Teine asi on sooduskaart. Favora kaart annab soodustust  rohkem, aga postihind on kõrgem. Statoil annab soodustust siis, kui palju tangid, muidu on kirves. Ja Statoili autopesu ja kohv - ma ei ole tõesti nii rikas. Muide, Olerexi hinnad on väga erinevad, linnast väljas teede ääres on hulga odavam,» kirjutas üks vastajatest.

«Tangin Alexelas ja kiired snäkid  teen otseloomulikult kiirsööklas-Statoilis, vahest ka Olerexis.

Neste, Lukoil, Premium7, Favora + ülejäänud noname külatanklad on täielikult OUT,» kirjutas vastaja.

«Tööautot tangin Jetoilis, sest see tegi kõige odavama pakkumise Eestis ärikliendile, enda isikliku autot tangin aga Olerexis, sest sealt saab LPG gaasi kliendikaardiga kõige odavamalt. Korra proovisin ka Alexelas gaasi tankida, aga seal pidi nagu loll seisma tankuri juures ja kätt nupul hoidma kogu tankimise aja, umbes seitse minutit, tänu sellele lauslollusele ei lähe enam kunagi Alexelasse tankima,» selgitas gaasiauto omanik oma eelistusi.

Üks juht kirjutas, et isiklikku autot tangib Alexela automaattanklas, tööautot on ta sunnitud tankima Statoilis. «Kütuse saab automaadist kätte, aga autopesu (mis muide ei pese autot puhtaks) tellimiseks pean seisma burksitajate ja kabanussitajate sabas 15 min iga kord. Seega väldin Statoil niipalju kui saan,» kirjutas ta.

Teine vastaja on just veendunud Statoili klient, kuna saab pea kolm senti hammast alla ning kasutades makseautomaati, siis ei pea sabas seisma. «Mustamäel on ligi kolm Statoili, mis vastavalt turu olukorrale mängivad hindadega, kord on üks odavam, kord teine. Lõpuks saan odavamalt kui naabrimees 5+ tanklas või Nestes,» on ta veendunud.

«15 aastat olen ainult Nestes tankinud. Kütusega ei ole probleeme olnud, pakutakse kliendisoodustust ja ühtlasi võimalik Rimi kontole ka koguda - miks mitte. Olen Nestega nii harjunud, et pole mõttessegi tulnud teise keti manu minna,» kinnitab teine juht.

«Olerex, sest miks peaks ma välismaiseid tanklaid nuumama. Sõidan üle Eesti ja Olerex sobib hästi,» kinnitab üks vastanutest.

Tagasi üles