Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

AvtoVaz lubab Euroopale mehetegusid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Andres Reimer
Copy
Lada Kalinade tootmine Avtovazi tehases.
Lada Kalinade tootmine Avtovazi tehases. Foto: Andrei Holmov / ITAR-TASS

Tänavu septembris-oktoobris alustab Venemaa suurim sõiduautode tootja AvtoVaz, mille lipulaevaks on kõikjal maailmas just viletsa kvaliteedi poolest tuntud Lada, aktiivset ekspordikampaaniat Euroopa riikides.

Esimesed tänapäevased autode müügikohad tekkivad AvtoVazi algatusel Euroopasse Ungaris ja Tšehhis. Järjekorras seisavad teised Euroopa Liidu riigid, kus Lada naudib ostjate nõudlust, nende hulgas Saksamaa, Itaalia, Suurbritannia, kirjutab Izvestia.

Euroopa autokaupmehed peavad nüüd oma tegevuse kooskõlla viima Venemaa autogigandi nõudmistega nii salongide kujundamise, teenindamise, reklaami ja garantiiteenuse osas, kirjutab Venemaa ajaleht.

„See,  mis meid praegu pidurdab, on arusaamine sellest, kes saab meie importööriks Euroopas,“ rääkis AvtoVazi juht Bo Andersson. „Toodang ise on juba valmis, kuid eksport – see pole just lihtne asi, sest vaja on õiget partnerit. Praegu me laiendame meie müüjate võrgustikku üle kogu maailma. Ja ütlen nii: las neid saab olema vähem, kuid nad saavad olema organiseeritud, mitte, et neid saab olema palju, kuid vähe kasu.“

Autohiiglase pressiteenistus ei osanud Izvestiale Euroopa-suunalise töö muutmise üksikasju selgitada. Kuid ametnikud tõdesid, et pärast Nõukogude Liidu lagunemist (juhtus see juba 1991. aastal – toim.) ei ole olnud piisavat kontrolli AvtoVazi toodangu müügi üle Euroopas.

„Praegu me täidame kõik Euroopas kehtivad tehnilised nõudmised ja see avab meile selle ekspordituru,“ lisas Andersson.

Venemaa majandusanalüütikud hindavad AvtoVazipingutusi pikas ajaperspektiivis edukateks. VTB-Kapitali analüütiku Vladimir Bespalovi sõnul võivad tulemused saabuda juba esimese kahe aasta jooksul. Eeldatakse, et tänu Vene rubla devalveerimisele võib muutuda AvtoVazi toodang Euroopa tarbijate poolt nõutavaks.

Izvestia hinnangul võeti mehine ekspordiplaan ette kooskõlas Renault-Nissani kontserniga, kes omab 50 protsenti AvtoVazi aktsiatest. Veerand aktsiatest kuulub Kremli poolt kontrollitavale Rostehile.

Tagasi üles