Hoolimata majandussurutisest on üks tarbeese, mille eest on soomlased praegu nõus rohkem raha välja käima.
Tarbeese, millele soomlased kulutavad järjest enam raha
Samal ajal, kui paljusid toidu- ja tehnikapoode on majanduslanguse tõttu tabanud raske aeg, läheb Soome prillipoodidel ootamatult hästi, vahendab Yle. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, on sealsete prillipoodide läbimüük kasvanud selle aasta esimeste kuudega viis protsenti.
«Soomlased ostavad järjest enam nende silma järgi tehtud progressiivseid ja kahevaatelisi prilliklaase,» selgitab Soome optomeetria liidu tegevjuht Panu Tast. Sellised klaasid on üldiselt ka kallimad kui tavalised.
Samal ajal on aga prillipoodide enda vahel suur konkurents. Ühe suurema Soomes tegutseva prillipoodide keti – Instru – tegevjuhi Catarina Fagerholmi sõnul on müüginumbrite kasv algatanud ka hinnasõja, mistõttu on ka toodete reklaam muutunud agressiivsemaks, keskendudes sellele, kes suudab pakkuda odavamaid tooteid. Tema sõnul ostavad inimesed prille samal moel nagu nad ostavad toiduaineid – neil on väga oluline, mis see maksab.
Ka teise Soome turul tegutseva prillipoodide keti Fenno Optiikka tegevjuht Rainer Nyman kinnitab, et hetkel on käimas väga äge võistlus turuosa pärast. «Suuremad poed sõna otseses mõttes teevad väiksematele hinnavõitluses tuule alla,» rääkis Nyman.
Tema sõnul on see ka üks põhjus, miks selgitab kasvanud müüginumbreid. Samas Instru tegevjuht Catarina Fagerholm vaidleb selles osas vastu. «Hinnasõda algas juba ammu - siis kui Specsavers Soome turul tegutsema hakkas,» sõnas ta.
Olukorras, kus üldises plaanis läheb prillipoodidel Soomes hästi, näevad aga väikesed prillipoed suurt vaeva, et turul ellu jääda.