Tehnoloogia areng on dramaatiliselt mõjunud Soome panga- ja kindlustussektorile, sest selle tõttu vallandati 2014. aastal 1000 töötajat.
Kas arvuti kinnitab laenud aastaks 2020?
Tulevikus ei ole vaja Soomes järjekorras seista, et kohalikus pangas laenu saada, vahendab Yle. Digitaalne teenindus areneb kiiresti ning kodulaene võib peagi saada elektrooniliselt. Võib tekkida olukord, kus inimesed hakkavad tööturul masinatega konkureerima.
«Masinad võtavad aina rohkem inimestelt tööd pangasektoris ja suurem muutus vähendab peamiselt tööjõu ressursse. Digitaliseerimine võimaldab meil tulla tarbijatele poolel teel vastu,» sõnab OP-Pohjola kindlustuse konsultant Ville Vasko.
Ajal, kus arvutiprogrammid võtavad inimeste tööülesanded üle, võib peagi juhtuda, et laene ja hüpoteeke hakatakse väljastama ilma inimese vahendamiseta. «Seadused ja struktuurid vajavad selles vallas arendamist, aga on väga võimalik, et see juhtub selle kümnendi lõpuks, kus kõige lihtsamaid elamulaenusid hakatakse käitlema täiesti digitaalseslt,» ütleb OP-Pohjola tegevjuht Harri Nummela.
Paljud teadlased väidavad, et inimesed on muutunud erinevatest valdkondadest teadlikumaks ning selle tulemusena areneb ka tehnika kiiresti. «Seda võib küll väita, et vaatamata kiiresti arenevale tehnoloogiale ei kao füüsiliselt pangad kuhugi. See võimaldab silmast silma suhtlemist,» lausub Vasko.