Facebook ei luba idufirmadel kasutada oma nimes sõna «book»

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook.
Facebook. Foto: Jeff Chiu/AP

Facebook on andnud USA patendi- ja kaubamärgi ametisse mitmed kaebused ettevõtete kohta, mis kasutavad oma nimes sõna «book», kirjutab Wall Street Journal.

Kui inseneriharidusega Kyle Clark ja Aaron Pollak otsustasid eelmisel aastal oma idufirmade ühisrahastusega tegeleva ettevõtte nimeks panna Designbook, said nad enda sõnul inspiratsiooni pruunidest märkmikest, mida inseneritudengid projektide kirja panemiseks ja üles joonistamiseks kasutavad.

Eelmisel kuul sai kuueliikmeline start-up aga kehva uudise - sotsiaalvõrgustik Facebook oli andnud nende kohta USA patendi- ja kaubamärgiametisse sisse kaebuse, väites, et Designbook matkib nende kaubamärki ning viib tarbijaid segadusse.

Facebooki kõneisiku sõnul on sotsiaalvõrgustik mitmete kuulsate kaubamärkide omanik ning võtab nende kaitsmist väga tõsiselt. Ta märkis, et Designbooki puhul on tegu sotsiaalvõrguteenusega, mis kasutab oma nimes sõna «book». See aga viib tarbijad aga Facebooki hinnangul selgelt segadusse.

Mõned aastad tagasi sundis Facebook samal viisil haridustehnoloogia idufirmat Teachbook oma nime muutma. Peale seda, kui Illinoisi kohtuvõimud 2012. aastal leidsid, et Facebooki kaebused on õigustatud, muutis ettevõte oma nime TeachQuestiks.

USA patendi- ja kaubamärgiameti andmetel on Facebook osaline vähemalt sajas kaubamärgivaidluses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles