Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata, mida Eesti inimesed tegelikult veebist ostavad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Naised vahetavad poes ostlemise netist tellimise vastu.
Naised vahetavad poes ostlemise netist tellimise vastu. Foto: SCANPIX

Veebipoodidest ostmine muutub Eestis aina populaarsemaks ning ennekõike jõukamate ja haritumate seas.

Artikli foto
Foto: Eesti E-kaubanduse Liit

Meeste ja naiste tarbimissagedus e-poodidest ostmisel on sarnane, selgub Eesti e-kaubanduse liidu tehtud uuringust.  Tarbimissagedus väheneb koos vanusega ja tõuseb koos haridustaseme ja sissetulekuga. Kõige rohkem kasvas  veebipoodidest ostmine 25-34 aastaste vastajate seas.

Kui varasemalt on füüsiliste toodete puhul peetud oluliseks proovimisvõimalust, siis täna on soodsamad hinnad, aja kokkuhoid ja riigipiirideta kaubavalik olulisemaks kaalukeeleks. 45% vastajatest on viimase aasta jooksul ostnud internetist pileteid (teater, kino, kontsert jms), 43% naisteriideid ja 37% jalatseid. Kõige väiksem ostjate osakaal on filmidel (10% vastajatest), toidukaupadel (9%) ja ravimitel (8%). Toidukaupade ja ravimite osas on nõudlus kindlasti kinni ka pakkumises, kuna e-poode antud sektorites on täna Eestis vähe.

Uuring toimus veebruaris, märtsis 2015 ja selles osales 1041 inimest.

Tagasi üles