Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlaste ehitatav maailma kõrgeim puithoone valmib aasta lõpuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Norrasse Bergenisse ehitatav maailma
kõr­geim puitmaja, 51 meetri kõrgune 62 korteriga elamu valmib 2015. aasta lõpus. Hoone arhitekt on Artec Prosjekt Team AS, staatika, tuleohutuse, akustika ja mitmetes muudes tehnilistes küsimustes aitab konsultatsioonifirma Sweco AS, liimpuitkonstruktsioonid tarnib Moel­ven Limtre AS, ehitusmoodulid ehk korterid jm hoo­ne osad ehi­tab Kodumaja ASi tütarfirma Kodumajatehase AS. Eri­alaste ettepanekutega toetavad Trefo­kus AS, Norra puidutehnoloogia instituut ning Trondheimi tehnika ja loodusteaduste ülikool.
Norrasse Bergenisse ehitatav maailma kõr­geim puitmaja, 51 meetri kõrgune 62 korteriga elamu valmib 2015. aasta lõpus. Hoone arhitekt on Artec Prosjekt Team AS, staatika, tuleohutuse, akustika ja mitmetes muudes tehnilistes küsimustes aitab konsultatsioonifirma Sweco AS, liimpuitkonstruktsioonid tarnib Moel­ven Limtre AS, ehitusmoodulid ehk korterid jm hoo­ne osad ehi­tab Kodumaja ASi tütarfirma Kodumajatehase AS. Eri­alaste ettepanekutega toetavad Trefo­kus AS, Norra puidutehnoloogia instituut ning Trondheimi tehnika ja loodusteaduste ülikool. Foto: BOB/Kodumaja AS

Kodumaja ehitab maailma kõrgeimat puitmaja. Korterid on juba kokku pandud, ees ootavad tööd rõdude, katuseterrasside ja ühendustega. 51 meetri kõrgune kortermaja Norras Bergenis valmib selle aasta lõpuks.

Kodumaja alustas 14-korruselise 62 korteri ning 4500 ruutmeetri kasuliku pinnaga hoone ehitust eelmise aasta hilis­suvel, ent töö projektiga algas juba tükk ­aega varem, 2011. aastal, vahendab Äripäev.

Korterid ehitatakse osadest, mis valmisid Tartu majatehases, kus tehti ettevõtte turundus- ja müügidirektor ­Andrus Leppiku sõnul enamik tööst. Kõige suuremad osad maailma kõrgeima puithoone ehitamisel olid 9 meetrit pikad ja  üle 5 meetri laiad ning kaalusid umbes 13,5 tonni. 

Loe pikemalt Äripäevast

Tagasi üles