Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Miks me satume telefonimängudest sõltuvusse?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Angry Birds saab täna viieaastaseks.
Angry Birds saab täna viieaastaseks. Foto: SCANPIX

Täna möödub viis aastat miljonite lemmiku Angry Birdsi esimese mängu avaldamisest.

Juba pool aastakümmet on miljonid inimesed veetnud aega lennutades tiivutuid vihaseid linde mööda plokihunnikuid, lootes tabada seal elutsevaid sigu, vahendab Telegraph. Mäng on küllaltki sisutühi, ent on sellegipoolest üks enimlevinud mobiiltelefonirakendusi.

«Edukad mängud on tehtud baasil, millega mängijaid autasustatakse järgmisele tasemele jõudmisega ning aina kõrgema skooriga. Positiivsel edasiminekul on suur jõud,» selgitab mängu populaarsust professor Tissington Londoni Ülikoolist.

Virtuaalmaailmas tunneb inimene, et tema käes on kontroll ning tema tegudel ega ebaõnnestumistel  pole reaalseid tagajärgi. Seal saab inimene eemalduda kõigest, mis talle igapäevaelus stressi tekitab – sel põhjusel on inimesed huvitatud ka kunstist ja muusikast.
«Me oleme eesmärkide poole püüdlejad ning vajame kinnitust, et meil läheb hästi,» lisab Tissington.

Linnumängu mängides ei pea kulutama oluliselt energiat, vaid saab lihtsalt aega surnuks lüüa. Lisaks on ajutöö mängides erinev võrreldes näiteks ristsõna lahendamisega, mil inimene mõtleb ja pingutab rohkem. Ajutöö kulutab energiat ja seetõttu püüame kasutada seda puhkehetkel võimalikult vähe.

Tagasi üles