Seitse asja, mida töötajad ei tihka ülemustele öelda

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tige ülemus «nakatab» ka alluvad tigedusega
Tige ülemus «nakatab» ka alluvad tigedusega Foto: SCANPIX

Koolitaja Jeff Haden kirjutab portaalis Linkedin Pulse seitsmest teemast, millest töötajad erinevatel põhjustel ei julge või soovi oma ülemustega rääkida.

«Sa väidad, et austad mind...aga anna mulle siis mingi oluline ülesanne»

Töötajale kriitilise tähtsusega ülesande usaldamine on kindel märk austusest.

«Sa väidad, et usaldad mind...anna siis mulle mingi oluline ülesanne ning lase mul valida parim viis, kuidas seda teha»

Töötajatele instruktsioonide ja näpunäidete jagamine on täiesti loomulik asi. Samas, kui sa annad töötajale projekti, jättes eesmärgini jõudmise viisid tema enda otsustada, tunneb töötaja koheselt, et sa austad tema võimeid ja usaldad tema otsustusvõimet.

«Palun ära räägi mulle oma isiklikust elust...»

Tööväliste teemade arutamine aitab küll arendada isiklikke suhteid, kuid mõned ülemused lähevad oma isikliku elu lahkamisega inimeste ees, keda nad hästi ei tunnegi, selgelt liiale. Töötajad, eriti uued töötajad, ei pruugi olla huvitatud sinu lõpututest monoloogidest viimase puhkuse veetmise või antiigikollektsiooni teemadel.

Uued töötajad tahavad tunda kuuluvustunnet ning kuulda pigem seda, kuidas neil läheb. Pikemalt ametis olnud töötajad tahavad teada, et sa hoolid neist. Ainult endast rääkimine näitab neile aga, et sa hoolidki ainult iseendast.

«...sest on selge, et sind minu tööväline elu ei huvita»

Töötaja poole pöördumised stiilis: «hei....kuidas su...hmmm...lastel läheb?» ; «hei, kas sul on peale tööd midagi põnevat plaanis...»; «hei, kes sinu arvates sellel aastal (mingil spordialal) meistrivõistlused võidab?» tunduvad sinu töötajatele sunnitud ja ebasiirad.

Seega, sul on kaks valikut: kas võtta veidi aega töötajatega lähedamalt tutvumiseks, et saaksid nendega siirast vestlust arendada või jääda nendega suhtlemisel ainult tööalaste teemade juurde. Sinu töötajad oskavad seda hinnata.

«Kas sa ei näe, et mul on praegu erakordselt kiire?»

Töötajad tahavad sinuga rääkida, kuid samal ajal peavad nad ka tööd tegema. Füüsilise töö puhul on see lihtne: paku oma abikätt, samal ajal vestlust arendades. Teistes situatsioonides tuleb aga selgeks teha, kas töötajal on midagi nii kiireloomulist käsil, et vestlus kannataks oodata.

«Tegelikult võiksin ma siin isegi kaua töötada»

Kuigi tänapäeval vahetatakse töökohti üsna tihedalt, ei pruugi töötajad seda tegelikult ise tahta. Uuri välja kõige olulisemad põhjused, miks inimesed töölt lahkuvad ning hakka nendega tegelema. Uue töö otsimine on igale inimesele stressirikas tegevus ning vanalt ametikohalt ei kiputa lahkuma enne, kui selleks ei ole antud mõjuvat põhjust.

«See kinkekaart on küll tore, aga ka siiras tänamine võiks olla vägagi motiveeriv»

Muidugi annad väljendad sa iga makstud palgaga töötajale ka tänutunnet, kuid tegelikult tuleks töötajaid hea töö eest siiralt ka näost näkku tänada. Nii tihti, kui võimalik. Põhjuseid leiab tegelikult alati, lihtsalt igapäevaselt võivad need tunduda tavaliste asjadena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles