Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kolleegi eksimus jätab rongijuhid oodatud puhkuseta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kohila jaamas tekkis ohtlik olukord, kui vedurijuht eiras keelavat punast tuld ja hakkas vastu sõitma Tallinna suunas tulevale rongile.
Kohila jaamas tekkis ohtlik olukord, kui vedurijuht eiras keelavat punast tuld ja hakkas vastu sõitma Tallinna suunas tulevale rongile. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Elron peatas 1. juunil Raplamaal Kohilas punast foorituld eiranud töötaja rongijuhtimise sertifikaadi, tööjõu nappusega silmitsi seisvas ettevõttes tähendab see seda, et teised juhid peavad loodetud puhkuse edasi lükkama.

«Rongi elektroonilised sõiduandmed on võetud ja analüüsitud ning 4. juunil ka tehnilise järelevalve ametile saadetud, samuti oleme teavitanud koostööpartnereid Eesti Raudteed ja Edelaraudtee Infrastruktuuri ASi rongijuhi sertifikaadi peatamisest,» rääkis Elroni liikluskorralduse juht Pille Pärnjõe. Ta selgitas, et vedurijuhiloa vormistab ja väljastab rongijuhile maanteeamet tehnilise järelevalve ameti otsuse alusel. «Raudteeveeremi juhtimise õiguse peatamise õigus on raudteeseaduse kohaselt kohtul ja tehnilise järelevalve ametil,» selgitas ta.

Pärnjõe sõnul ei ole ettevõte sugugi rõõmus ühe rongijuhi kaotamise üle olukorras, kus juhte napib. «Aga kindlasti ei saa Elron tolereerida juhi mitmekordset eksimust ning peame siin turvalisust esmatähtsaks,» kinnitas ta. Hetkel on Elron lahendanud olukorra puhkuste graafiku muutmise teel. «Juulis tulevad liinile ka esimesed uued lisanduvad rongijuhid, kes praegu stažööridena töötavad,» sõnas Pärnjõe.

Ta kinnitas, et ka pardakompuutri salvestuste andmete võrdlemise järel saab ta kinnitada, et mingit otsest ohtu reisijatele ei olnud.

Tagasi üles