Vana kontinendi juhtivad lennufirmad Air France-KLM ja Lufthansa kulutavad üle nelja miljardi euro peenema sõiduelamuse pakkumiseks rikastele reisijatele, keda Pärsia lahe konkurendid tempokalt üle löövad.
Euroopa õhus käib võitlus jõuka kliendi pärast
«Pärsia lahe firmad on märkimisväärselt turuosa haaranud,» vahendab Wall Street Journal Air France-KLMi tegevjuhi Alexandre de Juniaci konstanteeringut.
Eurooplased üritavad nüüd anda vastulööki suurte teleekraanide ja avarate istmetega, mida saab muuta mõnusaks voodiks.
Samal ajal jätkavad nad intensiivset lobitööd Brüsselis, et takistada selliste ettevõtete nagu Emirates Airline ja Qatar Airways ligipääsu Euroopa lennujaamadele.
Kõige vihasem võitlus käib Euroopa ja Aasia vahel lendavate varakate isikute pärast, kes olid omal ajal Air France-KLMi ja Lufthansa pärusmaa.
Air France ja Lufthansa väidavad ühtlasi, et Lähis-Ida firmad on lõiganud kasu riigiabist, mis on moonutanud konkurentsi. Konkurendid kinnitavad aga, et nende trump on odavamad piletid ja toredam teenindus.
Kui Emirates 2008. aastal Airbus A380 superjumbod välja tõi, oli esimeses klassis kasutada kaks duširuumi. Etihad tutvustas hiljuti «kahekorruselist» A380 õhulaeva, kus ei puudu privaatne teenijaga tuba.