Simpel kõnekaardi paketti vahetanud naine ei mõista, miks tema saldojääk on pidevalt pärast raha laadimist oodatust väiksem ja raha laadimise kohta ei tule EMT-lt ka teavitavat SMS-i.
Kõnekaardile laetud raha haihtus õhku
«Olen EMT Simpel kõnekaardi omanik juba selle algusest peale – laadisin igal kuul 13 eurot kuus ja vastu sain rääkida peale esimest minutit tasuta, raha mis jäi kaardile, kandus järgmisesse kuusse ja kõik oli korras,» räägib 66-aastane Põlvas elav vanaproua.
Aprillikuus sai ta aga teada, et EMT-l on olemas veelgi soodsam Simpel 9 pakett, mil ka rohkem soodustusi. Nii otsustas ta oma senise paketi välja vahetada. «Kuna minu kõnejääk oli kuskil 18 eurot ja peale, siis helistasin teenindusnumbrile, aktiveerisin kõnekaardi ja kõik toimis,» sõnab naine.
Maikuus kandis naine taas kõnekaardile üheksa eurot, kuid sai sel korral kolm või neli päeva hiljem sõnumi, et tema kõnekaardil on raha otsas. «Sain siis aru, et pidin ka teisel korral kõnekaardi aktiveerima,» märgib naine. Nii laadis 29. mail kõnekaardile 10 eurot ja ka aktiveeris selle summa.
«Pärast seda helistasin 1431, et teada saada, mis on mu kontojääk – vastati, et 98 senti,» räägib naine, kes kontrollis kohe pärast seda ka oma pangakontot, kuid seal oli näha, et ta oli Eesti Telekomile ülekande ikkagi teinud. «Vaatasin, et midagi on valesti ja laadisin Eesti Telekomi kontole 13 eurot,» jätkab naine, kes pärast seda uuesti laetud summa ka aktiveeris.
EMT saldoliinilt oma jääki kontrollides sai ta aga teada, et tema summa on neli eurot ja paar senti. «Siis ma sain aru, et nagu sa raha laed, nii see üheksa eurot ka kohe kontolt maha võetakse – kas sa räägid või ei,» märgib ta.
Sellepeale võttis ta ühendust klienditeenindusega, kus ei osatud talle olukorda kohta rohkem selgitusi jagada. «Nüüd oli ka minul mõistus otsas – mis selle Simpel 9 paketiga toimub?» kostab pettunud kõnekaardi kasutaja.
Ta ei mõista, miks erinevalt varasest paketist läheb kohe 9 eurot tal kontol maha ning miks ei saadeta talle kohe pärast raha laadimist sõnumit laadimise, soodustuste ja saldojäägi kohta. «Aga ei kippu ega k6ppu ja raha haitub õhku,» ütleb naine.
Eesti Telekomi meediasuhete juhi Raigo Neudorfi sõnul on Simpel 13 ja Simpel 9 paketid oma olemuselt erinevad, mistõttu võis juhtuda, et vanaproua ei ole aru saanud, mis moel välja vahetatud pakett toimib.
Neudorf selgitab, et Simpel 13 paketi puhul sai klient peale 13 euro laadimist automaatselt soodustused – näiteks tasuta kõned EMT võrgus –, mida ta sai 30 päeva jooksul kasutada. «Kõnealune 13 eurot kanti aga tema kõneaja ettemaksukontole, mida klient sai peale soodustuste lõppemist kasutada kõikide hinnakirjas toodud teenuste kasutamiseks,» sõnab Eesti Telekomi kommunikatsioonijuht.
Simpel 9 paketi puhul ostab klient ettemaksukontol oleva raha eest üheksa eurot maksva kombineeritud teenuspaketi, kus on sees kõned, tekstisõnumid ja mobiilne internet, ning saab selle eest järgneva 30 päeva jooksul EMT võrgus helistamiseks piiramatult kõneminuteid –600 minuti ulatuses kõnesid Elisa ja Tele2 võrku ning tavahinnaga püsivõrkudesse; 600 SMSi kõikidesse võrkudesse ja lisaks 250 MB ulatuses mobiilset internetti.
«Teisisõnu ei ole Simpel 9 paketi puhul võimalik ettemaksuks tasutud raha koguda ja seda järgmisse kuusse kanda,» märgib Neudorf. Samuti toob ta välja, et Põlva vanaproua teenuseajaloost on näha, et ta kasutab päris aktiivselt EMT võrgusiseseid kõnesid, mistõttu soovitab ta naisele hoopis Simpel 4 paketti, mille puhul saab 4 euro eest 30 päevaks 3000 minuti ulatuses kõnesid EMT võrgus, 3000 SMSi ja MMSi ning 250 MB ulatuses mobiilset internetti.
«Teavitused Simpel 9 paketi laadimiste ja muude toimingute kohta peaksid jõudma siiski kliendi telefoni, kuid seda mitte tavapärase SMSi teel, vaid ekraanile kuvatava ajutise sõnumina,» lisas Neudorf teavituse osas, mida naine väitis pärast raha laadimist mitte saavat.