Päevatoimetaja:
Sander Silm

Elron: meil ei olnud suuremat rongi liinile saata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Hommikune Viljandi rong on alates Kohilast puupüsti täis.
Hommikune Viljandi rong on alates Kohilast puupüsti täis. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Elroni müügi- ja arendusjuhi Ronnie Kongo kinnitusel teenindas täna hommikust Viljandi liini erandkorras väiksem koosseis, sest suuremat lihtsalt ei olnud.

Arusaadavalt toob uus sõiduplaan kaasa muudatusi nii rongide väljumisaegades kui ka eri reise teenindavate koosseisude suurustes. Peamised muudatused on seotud Tallinna-Pärnu otseliini tekitamisega, mistõttu on olnud vajalik mitmete teiste reiside koosseise ümber mängida. Samuti on Lelle-Rapla lõigul sõidugraafikusse lisandunud Pärnu-Tallinna rongist tingitud hommikuse Rapla-Tallinna rongi sõiduplaani muutumine – raudtee läbilaskevõime ja eriti Balti jaam seab sõidugraafiku koostamisele omad piirid.

Mis puutub tänahommikusse Viljandi-Tallinna reisi, siis seda teenindas erandkorras kolmevaguniline koosseis (mitte kahevaguniline). Selle põhjus oli vanalt sõiduplaanilt uuele üleminek, mistõttu ei olnud suurema rongi liinile saatmine võimalik. Palume reisijatelt vabandust ebamugavuste pärast. Püsivalt on meil tööpäeviti sellele reisile planeeritud neljavaguniline rong.

Eri suurusega ronge planeerime liinile reisijate arvu järgi, sealjuures peame arvestama oluliste piirangutega (raudtee läbilaskevõime, olemasolevate rongide arv, teenuse finantseerimine). Rapla suunal muutub olukord oluliselt paremaks näiteks 17:20 Tallinnast väljuva Viljandi/Pärnu reisi osas.

Rongipark on meil sama suur nagu enne uut sõiduplaani, mis tähendab, et reisijanõudlusest tingitult osa reisidele suurema koosseisu planeerimine saab tulla ainult teiste reiside teenindamist väiksema koosseisuga. Usume, et kokkuvõttes vastavad eri reise teenindavad koosseisud oma suuruse poolest paremini nõudlusele kui seni.

Väiksemate peatuste teenindamise puhul tuleb arvestada, et autokasutusega konkureerimiseks on vajalik, et rongide sõiduplaanis oleks ka selliseid ronge, mis kõikides peatustes ei peatu ja võimaldavad seeläbi kiiremat ühendusaega. 7:18 Pärnust väljuv rong oli varem käigus ainult Lelleni, kust tuli Viljandi-Tallinna rongile ümber istuda. See tähendab, et Lelle-Tallinna lõigul on uuest plaanist alates iga päev käigus kaks rongi senisest rohkem. Kõikides peatustes peatuvate rongide arv ei ole tööpäeviti muutunud, kuid muutunud on väljumisajad. Arusaadavalt ei pruugi kõigile konkreetsed muudatused sobida, ent me peame lähtuma oma tegevuses sellest, et võimalikult suur hulk inimesi leiaks omale sobiva sõiduvõimaluse ning paratamatult eeldab see mitmete piiravate tegurite  juures kompromisside tegemist - püüame pakkuda reisijatele võimalikult tihedat ja mugavat sõidugraafikut.

Tagasi üles