Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kuidas head juhid annavad tagasisidet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Negatiivne tagasiside võib tulla ootamatult
Negatiivne tagasiside võib tulla ootamatult Foto: SCANPIX

Mida selgemat ja adekvaatsemat tagasisidet juhid oma alluvatele suudavad anda, seda paremad võimalused on neil ka arenemiseks ja õppimiseks, kirjutab koolitaja Jas Singh portaalis Linkedin Pulse.

Siin on mõned nipid, mida tagasiside andmisel meeles pidada.

Head juhid ei keeruta

Parimad  juhid annavad konstruktiivset tagasisidet võimalikult lühidas vormis. Nad keskenduvad kõige olulisematele punktidele ning nende nõuannetel on seetõttu rohkem mõju. Tagasisidest on kasu ainult siis, kui see räägib konkreetselt asjast, mitte ei aja alluvaid segadusse.

Head juhid ei karda oma alluvate arvamusi

Juhi peamine eesmärk peaks olema oma alluvate teenimine, et nad suudaks oma alal edukad olla ja oma potentsiaali ära kasutada. Samas on tihtipeale kõige olulisemaks põhjuseks, miks konstruktiivset tagasisidet ei anta või antakse osaliselt, kartus teist inimest pahandada või vihastada. Tegelikult aga hinnatakse juhte just nende õiglase suhtumise järgi. Muidugi võib kriitika kuulmine alguses tunduda ehmatav, mistõttu tuleks seda edasi anda taktitundeliselt, kuid asjalikud alluvad oskavad hinnata ülemusi, kes aitavad neil areneda ja juurde õppida.

Head juhid pakuvad välja tegutsemisplaani

Lihtsalt kritiseerimisest ei ole kasu, kui ei anta edasi suuniseid, kuidas oleks inimesel võimalik oma nõrku kohti või vajakajäämisi arendada. Head juhid teavad, et tagasiside peaks olema varustatud ka võimaliku edasise tegutsemisplaaniga.

Tagasi üles