FIFA kaptenina jätkav šveitslane Sepp Blatter tuletab sponsoritele meelde, et järjest mõjuvõimsama organisatsiooni toetamine tuleb neile ainult kasuks.
Blatter hoiatas sponsoreid oma «suurfirma» hülgamise eest
«Ei ole ühtegi spordisündmust, mis oleks niivõrd kuulus [kui jalgpalli MM] ning pälviks niivõrd palju tähelepanu, eriti televisioonis, kus MMi vaatavad miljonid ja miljardid,» ütles Blatter FIFA aastakonverentsil.
Blatter lisas, et jalgpalli MM on populaarsem, kui olümpiamängud, kirjutab Financial Times.
Mõned sponsorid nagu Visa ja Coca-Cola olid väljendanud pahameelt pärast mitmete FIFA ametnike arreteerimist süüdistatuna korruptsioonis. Visa väljendas «sügavat» pettumust, Coca-Cola aga pani organisatsioonile tungivalt südamele «astuda konkreetseid samme» selguse jaluleseadmiseks «kiirel ja läbipaistval moel».
Kummardusena Coca-Cola poole tõttas Blatter rõhutama: «Ilma Coca-Colata me täna siin ei seisaks.»
FIFA on sirgunud väikesest kuueteistkümne ja peamiselt Euroopa meeskonna turniiri korraldajast «suureks firmaks», rõhutas 79-aastane Blatter, kes on olnud organisatsiooni tüüri juures alates aastast 1998.
«[Jalgpalli]mängust sai atraktiivne toode, eriti televisiooni jaoks, ning see abielu televisiooni, jalgpalli ja FIFA vahel tõi kaasa FIFA majandusliku ekspansiooni,» ütles Blatter.
«Jalgpallist on kujunenud juhtiv tööstus- ja kommertstegevus. Mu eelkäija ütles mulle kord: «Sa oled loonud monstrumi.» See pole monstrum, aga jalgpall ja FIFA on muutunud väga tähtsaks.»