Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rimi: müüjad kardavad napsuseid ostjaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Napsusitanud juhid pole Eesti teedel haruldased.
Napsusitanud juhid pole Eesti teedel haruldased. Foto: Tiina Kõrstin/Õhtuleht

Kuigi Eestis on seadusega keelatud müüa alkoholi joobes inimesele, ei julge müüjad napsuse kliendi teenindamisest keelduda.

«Rimi müüjad puutuvad sageli kokku joobes klientidega, kes on tulnud uue pudeli järele, kuid hirm konflikti või koguni füüsilise rünnaku ees  on see, mis takistab seadusi järgimast,» rääkis Rimi Eesti juht Anders Torell. Ta lisas, et joobes kliendiga vaidlemine ning tema teenindamine on ka psühholoogiliselt suur väljakutse. Rimi juhi sõnul soovivad nad, et  oma ala eksperdid aitaksid koostada kaupluste teenindavale personalile konkreetsed juhendid ja soovitused, kuidas sellistes olukordades toime tulla.

Teine teema, mis ostjaid vahel pahandab, on dokumendi küsimine alkohoolse joogi ostmisel. «Sageli on ostjad aga dokumendi küsimisel vastakuti kliendiga, kel seda kaasas pole ning mõistagi ei meeldi talle, kui kaup seepärast ostmata jääks,» rääkis Torell. Ta lisas, seepärast palub pood inimestelt mõistvat suhtumist, sest seda kõike tehakse ju Eesti inimese elukvaliteedi ja heaolu parandamise eesmärgil – et oleks vähem joobest tingitud liiklusõnnetusi ja muid traumasid, vägivalda ning tervisehädasid.

Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse sõnas, et tal ei ole alust arvata, et Eesti kaupmehed oleksid vähem võimekad oma töö korraldamisel kui nende kolleegid mujal riikides, kus joobetunnustega inimestele alkoholi müümine on väga harv. «Olulisim on see, et kaupluste omanikud ja juhtkonnad tõesti mõistaksid nende piirangute eesmärki – kaitsta meie inimesi, kui nende enda otsustusvõime on alkoholist ähmastunud,» rääkis Jesse. Kui mõistmine ja tahe on olemas, siis saab Jesse sõnul kasutada muudes riikides juba olevat kogemust töö korraldamisel nii, et müüja ei tunneks end üksi ja ilma toeta.

Tagasi üles