Šveitsi bussifirma Swissbus teatas mullu plaanist siseneda Eesti turule, kuid on nüüd seoses Šoti ärimehe Brian Souteri plaaniga samuti siinsel turul opereerimist alustada oma plaane muutnud ning otsib koostööpartnereid teiste Baltimaade bussifirmade seast.
Šoti odavbussiliini tulek sundis teist firmat plaane muutma
«Uudised selle kohta, et Brian Souter hakkab peagi Eestis bussiliine opereerima, muudab meie plaane,» ütles Swissbusi esindaja BNSile. «Seoses selle stsenaariumiga otsime praegu Balti riikides opereerivate bussifirmade seast koostööpartnerit. Oleme avatud kõikidele pakkumistele.»
Swissbusi esindaja sõnul peaksid praegu opereerivad bussifirmad Šoti bussifirma tulekuks valmistuma ja jõud ühendama. «Usume, et konkurents muutub järgnevatel aastatel väga tihedaks ja enne kui härra Souter kogu turu üle võtab, oleks vaja, et eksisteerivad ja väljakujunenud bussiettevõtted, mis praegu omavahel konkureerivad, otsustaksid jõud ühendada,» märkis ta.
Šveitsi bussifirma Swissbus ütles mullu detsembris BNSile, et plaanib siseneda Eesti turule ja keskenduda regulaarsele odavbussiliinile. Sellega seoses otsiti ka siinset tegevjuhti, kes Swissbusi sõnul on praeguks ka leitud. «Jah, oleme leidnud Eestis tegevjuhi oma firmale,» ütles ta.
Äripäev kirjutas 14. mail, et Soome ja Poola bussiveoturul odavbussifirmadega tegutsev šotlane Brian Souter on astunud esimesed sammud Bus Transport Holdinguga ka Eesti turule sisenemiseks. Souteri investeerimisfirma Souter Investmentsi investreeringute juht John Berthinussen märkis, et nad tegelevad uute turgude hindamisega. «Me ei saa siiski kommenteerida spekulatsioone Balti turgude kohta. Me oleme jätkuvalt keskendunud kasvamisele ja laienemisele,» sõnas Berthinussen.
Oktoobri alguses hakkavad kehtima riigikogu eelmise koosseisu vastu võetud ühistranspordiseaduse muudatused ning see avab turu kommertsveoliinidele. Kui kehtiva seadusega saab liiniluba omav vedaja teenindada liini nii kaua, kui soovib, ja teiste ettevõtete võimalus konkurentsi pakkuda on suhteliselt väike, siis uue korra kohaselt saavad konkurendid võimaluse pakkuda konkurentsi vähemalt samaväärsetel või parematel veotingimustel.