«Olen sõitnud Helsingisse – laev on kaks tundi merel – ja seal tax free poode pole. Kui aga sõita Rootsi – laev on 16 tundi merel –, siis kehtib tax free. Miks siis Star'il tax free poodi ei ole?» uurib lugeja.
Lugeja küsib: miks ei kehti Tallinna-Helsingi liinil tax free?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab Tallink Grupi kommunikatsioonijuht Luulea Lääne.
Tax free kaubandus on reguleeritud rahvusvaheliselt ning seda on lubatud pakkuda Läänemerel vaid laevaliinidel, mis läbivad Ahvenamaa sadamaid. Seda seetõttu, et Ahvenamaal on Euroopa Liidus ses osas eristaatus.
Tallinna–Helsingi liinil kehtivad tavapärased maksureeglid, kuigi püüame ka siin pakkuda maapealse kaubandusvõrguga võrreldes soodsamaid hindu.
Tax free kaubandust saame aga pakkuda vaid liinidel, mis sõidavad läbi Ahvenamaa sadamate. Sellisteks liinideks on meil Tallinna–Stockholmi, Helsingi–Stockholmi ja Turu–Stockholmi liinid.