Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: kas mobiilifirmal on õigus nõuda paki toomisel isikutunnistuse pildistamist?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Kullerpaki üle andmine
Kullerpaki üle andmine Foto: Liis Treimann / Postimees / Scanpix Baltics

«Tellisin Tele2-st telefonile uue SIM-kaardi – selle tõi kohale kuller, kes palus esitada isikuttõendava dokumendi. Esitasin ID-kaardi ja kuller tegi sellest oma töövahendiks oleva aparaadiga – sellesamaga, mille ekraanile tuleb pliiatsit meenutava esemega kauba vastuvõtmist kinnitav allkiri «kirjutada» – foto. Kuller lisas, et Tele2 nõuab dokumendi pildistamist. Soovin teada, kas selline tegevus on turvaline, kas ei ole võimalik näiteks identiteedivargus või ID-kaartide võltsimine? Kas Tele2-l või mis tahes muul ettevõttel on seaduslik õigus nõuda isikutunnistuse pildistamist?» küsib lugeja.

Vastab Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.

Turvalisuse tagamine SIM-kaardi üleandmisel on sama oluline kui telefoni kohaletoimetamisel või lepingu vormistamisel, sest valedesse kätesse sattunud SIM-kaardiga saab lepingu omanikule olulist kahju tekitada.

Kliendile SIM-kaartide või ostude üleandmisel identifitseeritakse klient ID-kaardi alusel ning dokumendist tehakse ka pilt. Seda võib võrrelda lepingu vormistamisega Tele2 esinduses, kus samuti tehakse kliendi ID-kaardist koopia.

Kliendiandmete turvalisus on Tele2 jaoks äärmiselt oluline ning samuti nõuame seda oma koostööpartneritelt. SIM-kaardi või ostu üleandmisel tehtud foto dokumendist liigub pildi kujul kulleri seadmest otse andmebaasi, mille säilitamine ja turvalisus on tagatud kõrgendatud turvameetmete abil.

Tagasi üles