«Tellisin Tele2-st telefonile uue SIM-kaardi – selle tõi kohale kuller, kes palus esitada isikuttõendava dokumendi. Esitasin ID-kaardi ja kuller tegi sellest oma töövahendiks oleva aparaadiga – sellesamaga, mille ekraanile tuleb pliiatsit meenutava esemega kauba vastuvõtmist kinnitav allkiri «kirjutada» – foto. Kuller lisas, et Tele2 nõuab dokumendi pildistamist. Soovin teada, kas selline tegevus on turvaline, kas ei ole võimalik näiteks identiteedivargus või ID-kaartide võltsimine? Kas Tele2-l või mis tahes muul ettevõttel on seaduslik õigus nõuda isikutunnistuse pildistamist?» küsib lugeja.
Lugeja küsib: kas mobiilifirmal on õigus nõuda paki toomisel isikutunnistuse pildistamist?
Vastab Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.
Turvalisuse tagamine SIM-kaardi üleandmisel on sama oluline kui telefoni kohaletoimetamisel või lepingu vormistamisel, sest valedesse kätesse sattunud SIM-kaardiga saab lepingu omanikule olulist kahju tekitada.
Kliendile SIM-kaartide või ostude üleandmisel identifitseeritakse klient ID-kaardi alusel ning dokumendist tehakse ka pilt. Seda võib võrrelda lepingu vormistamisega Tele2 esinduses, kus samuti tehakse kliendi ID-kaardist koopia.
Kliendiandmete turvalisus on Tele2 jaoks äärmiselt oluline ning samuti nõuame seda oma koostööpartneritelt. SIM-kaardi või ostu üleandmisel tehtud foto dokumendist liigub pildi kujul kulleri seadmest otse andmebaasi, mille säilitamine ja turvalisus on tagatud kõrgendatud turvameetmete abil.