Päevatoimetaja:
Sander Silm

Mobiilifirma läheb telefoni tagastajaga kohtusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Foto on illustratiivne. Pildil Sony Xperia Z1 Compact.
Foto on illustratiivne. Pildil Sony Xperia Z1 Compact. Foto: SCANPIX

Elisa ei nõustu tarbijakaebuste komisjoni otsusega, mis tühistab müügikõlbmatuks muutunud telefoni tagastajale esitatud paarisaja eurose kahjunõude, ja kavatseb jätkata vaidlust kohtus.

Elisa suhtekorralduse spetsialist Marit Liik ütles, et ettevõte ei nõustu tarbijakaebuste komisjoni seisukohaga, et nende poolt selles juhtumis esitatud ekspertiisiakt ei ole usaldusväärne.

«Kõnealune ekspertiisiakt on koostatud tootja poolt volitatud hoolduskeskusel ning Elisa tegi otsuse lähtuvalt ekspertiisiaktist,» märkis Liik. Kuna Elisa tarbijakaebuste komisjoni otsusega ei nõustu, jätkab ettevõte vaidlust kohtus.

Tarbija esitas selle aasta jaanuari keskel tarbijakaitseametile kaebuse, milles avaldas, et on taganenud Elisaga telefoni teel sõlmitud lepingust ja tagastas kauplejale kahjustusteta kauba, kuid mobiilifirma nõuab talt kauba väärtuse vähenemise hüvitamist.

Pooled sõlmisid möödunud aasta 11. detsembril telefoni teel müügi- ja liitumislepingu, mille kohaselt sai ostja enda käsutusse mobiiltelefoni Sony Xperia Z1 Compact. Samuti esitas ta numbriliikuvuse avalduse, millega soovis senisest Tele2 võrgust üle minna Elisa võrku.

Nädal aega hiljem, 18. detsembril aga tagastas ta telefoni mobiilifirmale ja loobus ka numbriliikuvuse taotlusest. Mobiilifirma esitas 9. jaanuaril talle 210 euro suuruse kahjunõude põhjendusega, et tagastatud mobiiltelefoni väärtus on oluliselt vähenenud. Veebruari keskel tarbijakaitseametile esitatud põhjenduses märkis mobiilifirma, et tagastatud kaupa oli kasutatud viisil, mis ei ole kooskõlas selle omadustega.

Kuna tarbijakaitseameti menetluses pooled kokkulepet ei saavutanud, siis suunati tarbija kaebus edasi lahendamiseks tarbijakaebuste komisjonile.

Tarbijakaebuste komisjoni sõnul on tarbijal võimalik telefoni teel sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul ja taganemine vabastab lepingu pooled nende lepingulistest kohustustest. Antud juhtumi puhul taganes tarbija sõlmitud lepingust seaduses ette nähtud korras.

Komisjon märgib oma otsuses, et telefoni tagastamisel vormistati ka selle tagastamise akt, kuhu ei ole lisatud märkusi tagastatud telefoni seisukorra kohta. Komisjoni sõnul tuleb puhta aktiga toote vastuvõtmisel eeldada väliste kahjustuste puudumist.

Samuti ei pidanud komisjon usaldusväärseks tõendiks mobiilifirma esitatud tehnilise ekspertiisi akti, kus on kirjas, et tagasi võetud telefoni akukaanel ja esikorpusel esinesid kriimud. Komisjoni sõnul olid ekspertiisiaktist puudu eseme täpne kirjeldus ning fotod väidetavalt välispinnal esinenud kahjustustest, mistõttu ei saanud komisjon nõustuda ekspertiisi hinnanguga, et telefon on muutunud müügikõlbmatuks.

Selle põhjal leidis komisjon oma 18. mai otsuses, et Elisa ei suutnud tõestada talle tagastatud kauba väärtuse vähenemist, mistõttu on tarbijale esitatud kauba väärtuse vähenemise hüvitamise nõue põhjendamatu.

Tagasi üles