Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

USA kogemus eestlase silmade läbi: sotsiaalmeedia projekt #BeatCancer

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Sarah Evans promomas #BeatCancer projekti
Sarah Evans promomas #BeatCancer projekti Foto: Sarah Evans

TLÜ Balti Filmi- ja Meediakooli tudeng Kairi Soosaar oli suvel praktikal USAs suhtekorraldaja Sarah Evansi kommunikatsioonibüroos ning küsitles seal Evansit tema viimase suurima sotsiaalmeedia projekti #BeatCancer teemadel.

#BeatCancer on sotsiaalmeedia eksperiment ja liikumine võitluses vähi vastu, mille lõi kommunikatsiooniagentuur Everywhere Atlantast USAst.

Idee algataja oli Tamara Knetchel, kes on Everywhere’i agentuuri osanik ning kes on ise aastaid vähiga võidelnud.

Sarah Evans kutsuti projekti eestvedajaks ning koos leidsid naised, et kui Ashton Kutcher suutis koguda omale Twitteris miljon jälgijat, siis suudavad ka nemad kasutada sotsiaalmeediat millekski enamaks, Tallinna Ülikooli Uudiskirjas.

Lõpptulemusena koguti iga tweet’i pealt, milles kasutati sõna #BeatCancer, üks penn ($0.01) ning neli vähiorganisatsiooni teenisid seeläbi 24 tunni jooksul kokku üle 70 000 dollari.

Tänu ülisuurele populaarsusele ja tuhandetele tweet’ijatele püstitas ettevõtmine Guinnessi maailmarekordi suurimas massisõnumi levitamises sotsiaalmeedia kaudu.

Oma praktika raames kuulis Soosaar Evansilt, kuidas #BeatCancer projekt alguse sai ja milliseid sotsiaalmeedia taktikaid antud projektis kasutati.

Evans töötas projekti raames koos Everywhere’i meeskonnaga, aidates meediat sellest kampaaniast teavitada ning otsides toetajaid ja partnereid.

Kokku kasutati tulemuste saavutamiseks mitmeid erinevaid taktikaid.

Näiteks olemasolevate kontaktide teavitustegevus, kus Knetchel võttis ühendust Rick Calvertiga, kes on BlogWorldi organisaator, ja samuti Guinnessi maailmarekordeid registreeriva organisatsiooniga, et uurida võimalust püstitada maailmarekord suurimas massisõnumi levitamises sotsiaalmeedia kaudu.

«Mõlemad olid kohe huvitatud, misjärel ilmus veel mitu kaasalööjat ja sponsorit,» rääkis Evans.

Samuti võeti kasutusele konkreetse aja määramine, kus 24 tunni jooksul alates reedest, 16. oktoobrist kella 9st kuni järgmise hommiku, 17. oktoobri kella 9ni (PTD) paluti inimestelt üle terve interneti stratosfääri saata tweet’e, Facebooki staatusi ja blogida, kasutades sõna #BeatCancer.

Taktikana lasutati ka sponsorite leidmist. Ebay/Paypal ja MillerCoors Brewing Company annetasid ühe penni iga Twitteri sõnumi, Facebooki staatuse või blogipostituse kohta, milles oli kasutatud sõna #BeatCancer.

Oluline osa oli ka abivajajate kindlakstegemisel, sest kogutud summa annetati MTÜdele, kes võitlevad vähi vastu.

Nende hulgas olid ka SU2C (Stand Up to Cancer), Alex’s Lemonade, Bright Pink ja Spirit Jump, kes kõik on akrediteeritud Ameerika Vähiliidu poolt.

Lisaks veel jälgimismeetod. Radian6 annetas oma teenuseid, et jälgida ja seirata #BeatCanceri mainimisi läbi interneti. Disainifirma Slash7 võttis oma õlule www.beatcancereverywhere.com veebi ehitamise, mis näitas pidevat elavat tweet’ide voogu ja projekti andmeid.

Kui Soosaar küsis Evansilt, kuidas võis sotsiaalmeedia kasutamine potentsiaalselt muuta selle projekti lõpptulemust võrreldes traditsiooniliste rahakogumiskampaaniatega, vastan naine:   

«Kampaania oli «viirusel» põhinev ning kasutas ära sõnumite vahetust sotsiaalmeedia kanalite kaudu. Ilma sotsiaalmeediata ei oleks olnud meil võimalik tekitada platvormi sõna “#BeatCancer” kasutamiseks ja selle jälgimiseks internetis.» 

Suurim katsumus oli Evansi sõnul antud projekti läbiviimisel meedia ja publiku projektist teavitamine, sõnumi laialisaatmine ja n-ö sumina tekitamine vaid 24 tunni jooksul.

«Me teadsime, et vähi vastu võitlejaid on igal pool üle maailma, kuid sellest hoolimata pidime paika panema strateegilise plaani, kuidas oma ajaraami ja ressursse kõige efektiivsemalt kasutada,» lisas Evans. 

Avalike suhete spetsialistina mõjutas Evansi sõnul antud projekt teda nii palju,et aitas tal luua vundamenti koostööks Everywhere’i meeskonnaga, kellega koos on ta pärast projekti korraldamist töötanud veel mitmes teiseski projektis, kaasa arvatud SWAGG.com’is.

«Ja loomulikult aitas mul selle projekti edu mõista sotsiaalmeedia võimsust ja võimekust.»

Tagasi üles