Kaardimaksehäired tõid pankadele tööd juurde

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi pangaesindustesse pöördunud inimeste arv viimasel kahel päeval väga ei kasvanud, suurenes telefoni teel infot soovijate arv ligi poole võrra.
Kuigi pangaesindustesse pöördunud inimeste arv viimasel kahel päeval väga ei kasvanud, suurenes telefoni teel infot soovijate arv ligi poole võrra. Foto: Toomas Huik / Postimees / Scanpix Baltic

Kuigi pangad on hädaolukordadeks hästi ette valmistunud, tekitasid viimase kahe päeva kaardimakseprobleemid neile palju lisatööd.

«See tõstis oluliselt meie nõustamiskeskuse koormust mõlemal päeval, sest kliendid hakkasid meile helistama ja uurima, miks kaardiga maksta ei saa,» ütles Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask. Kontorites oli sel teemal vähem saginat.

SEB Panga kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul helistas maksehäirete ajal panga kontaktikeskusesse ligi 40 protsenti rohkem kliente kui tavaliselt.«Panga töötajad seisid hea selle eest, et meie kliendid ja kaupmehed saaksid võimalikult kiiresti ära teenindatud ning niigi ebamugavat olukorda kiiremini lahendada,» märkis Allas. 

Häirete tõttu broneeriti kahel viimasel päeval inimeste kontodelt ka toimumata jäänud tehingute arvelt raha, mille broneeringust vabastamisega tegeles SEB Pank pidevalt. «Kliendid ise midagi tegema ei pidanud,» rääkis SEB-i kommunikatsioonijuht.

Swedbanki pressiesindaja sõnul oli neil selliseid tehingud talle teadaolevalt vähe ning sarnaselt SEB-iga tegeleti nendega jooksvalt. Maksehäiretega kaasnenud kahju ulatust Siilivask veel välja tuua ei oska. «Kahjude analüüs alles algab,» ütles ta.

Samas Evelin Allas tõi välja, et kuigi pangana on nad eriolukordadeks hästi valmistunud, on sellise häire mõju nii panga kui klientide jaoks väga suur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles