Koolitaja Bernard Marr kirjeldab portaalis LinkedIn Pulse kümmet stamplauset, mille ütlemisega paistavad silma kehvad juhid ja ülemused.
Kümme lauset, mida head juhid kunagi ei ütle
«Sa peaks õnnelik olema, et sul on üldse töökoht»
Isegi, kui see tegelikult mingis üldises majanduskontekstis võib tõele vastata, on ikkagi tegu tühja ähvardusega. Kui väita, et töötaja peaks oma töö olemasolu üle õnnelik olema, ei tohiks unustada, et ka tööandja peaks olema õnnelik, et ametipositsiooni täidab kvalifitseeritud kandidaat. Tühjad ähvardused ei too kellelegi kasu.
«See on töö. See ei peagi lõbus olema»
Tegemist on levinud väärarusaamaga, mille kohaselt peab raske töö ka tunduma hirmsa koormana. Tegelikult võivad inimesed nautida igat laadi tööd, kui see neile meeldivaks teha.
«Ma ei maksa sulle mõtlemise eest»
Hea ülemus ei pane kunagi kätt ette inimestele, kes soovivad asjadele uute nurkade alt läheneda ja innovatsiooniga tegeleda. Alati on oluline kõigi oma töötajate ideed ära kuulata - olgu tegemist koristaja või tegevjuhiga.
«Mina ei tee reegleid»
Kuigi see võib tõele vastata, õõnestab selline lause sinu autoriteeti ning näitab sind sinu alluvate ees sinu enda ülemuste käpiknukuna. Kui töötajal on kaebusi ettevõtte sisekorra või reeglite kohta, on ka adekvaatsemaid viise, kuidas sellele reageerida.
«Sa teed seda tööd, mida ma ütlen, et sa tegema pead»
Selle asemel, et mingil kriisihetkel töötajate prioriteedid järsult lihtsalt pea peale keerata, tuleks neile selgitada, miks suunamuutused on vajalikud ning kuidas see mõjutab või puudutab nende praegusi projekte.
«Me oleme asju alati niimoodi teinud»
Sellega annad sa selge signaali, et sa väldid iga hinna eest muutusi. See, et sa oled aastaid mingit asja ühte moodi teinud, ei tähenda, et poleks olemas paremaid ja efektiivsemaid viise. Lase oma alluvatel neid välja pakkuda.
«Ma mõtlen selle peale»
Tõlgituna: «mind ei huvita tegelikult, mida sa arvad ning asjad lähevad ikka vanamoodi edasi, ükskõik, mida sa ka ei arvaks.» Selle asemel, et anda kellelegi vale arusaam, et tema mõtteid on kuulda võetud, tuleks ehk tõepoolest tema mõtteid kuulata. Kunagi ei tea, millist kasu need võivad tuua.
«Ma sain anonüümse kaebuse»
Isegi, kui sinu vestlus töötajaga põhineb anonüümsel kaebusel, ei pea sa seda eraldi mainima, vaid lihtsalt käsitlema kaebuses sisalduvat probleemi, väites, et oled seda ise tähele pannud.
«Saa sellega kuidagi ise hakkama»
Selline lause peegeldab laisa ja empaaiavõimetu juhi suhtumist. Kui töötaja peab tõepoolest iseseisvalt mingi probleemi lahenduseni jõudma, anna talle vähemalt vihjeid vahendite või inimeste kohta, kes talle selles abiks saaks olla.
«Kõlab, nagu sinu isiklik probleem»
Isiklikud probleemid muutuvad tööalasteks probleemideks hetkest, mil nad hakkavad su alluva tööd segama. Hea juht ei jäta oma töötajad üksi, vaid laseb neil välja pakkuda lahendusi, kuidas kehvast olukorrast edasi minna nii, et töötulemused ei peaks kannatama.