Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Seadmed põhjustasid massiliselt valehäireid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kliendi valvesüsteem põhjustas massiliselt valehäireid.
Kliendi valvesüsteem põhjustas massiliselt valehäireid. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Securitase kliendi häireseadmed edastasid juhtimiskeskusesse pidevalt valehäireid. Ettevõte otsustas kliendiga lepingu lõpetada.

«Seadmete vale hooldamise ja paigaldamise tõttu on olnud suur hulk välehäireid, mis on teatud määral mõjunud minu tervisele (kui oled kodust 6000 km kaugusel ja teatatakse, et sinu kodus on tulekahju), kuid ka materiaalne kahju suhteliselt suur, kuna igakordse patrullekipaaži väljasõidu eest tuleb maksta, sest igakord tehti selgeks, et valehäire tekitaja olen kas mina või minu seadmed,» selgitas endine Securitase klient Arnis Tammeorg, kellel oli turvafirmaga probleeme olnud alates 2011. aastast.

Tema sõnul käidi nelja aasta jooksul seadmeid remontimas mitmeid kordi, kuid valehäired jätkusid. «Üks looma tuvastamise funktsiooniga liikumisandur polnud üldse seatud režiimile «loom», seega reaalselt tootis turvafirmale tulu, kuna pärast kassi igat möödumist tekkis häire, mida siis minu kulul tuldi menetlema,» lisas Tammeorg.

Kuna mees ei viibi talveti tervislikel põhjustel Eestis, siis näeb ta patrullekipaaži väljasõidu dokumente paarikuuse nihkega. «Nii jõudis minuni 2015. aasta jaanuari lõpus jõudis vastav akt, kus kirjas, et 30.11.2014 on olnud taas valehäire. Häire kell 7.57, patrull kohal kell 8.45. Mis küll sellest kasu on, 50 minutiga tehakse maja kolm korda tühjaks ja kaks korda põleb maha,» imestas klient.

Securitase kvaliteedi- ja riskijuht Ahti Kuuse sõnul on valehäirete hulk ja põhjused sõltuvalt seadmestikust erinevad. «Näiteks mõjutab häirete hulka see, kas andurid paiknevad väliskeskkonnas, kus on teguriteks näiteks ilmastikuolud ja loomad või siseruumides. Teine suurem mõjur on see, kas tegemist on juhtmetega- või raadioanduritega. Viimaste puhul esineb oluliselt rohkem probleeme – erinevad raadiolained ja andurite akude tühjenemine,» selgitas Kuusk.

Patrull jõuab Kuuse sõnul objektile keskmiselt 15-30 minutiga sõltuvalt linna suurusest, liiklustihedusest, teeoludest ja muudest faktoritest. Ettevõtte koostatud juurdlusest selgub, et Tammeorule tehti kuuel korral ettepanek valvesüsteemi uuendada. Jaanuaris saabus Securitasele juurdluse järgi «massiliselt» häireid.

Securitase kvaliteedi- ja riskijuht Ahti Kuusk kinnitab tekkinud probleeme. «Antud kliendi puhul lõpetati leping Securitase algatusel, sest klient ei soovinud enda seadmeid uuendada ning vanad raadioseadmed edastasid meie juhtimiskeskusesse pidevalt valehäireid,» ütles Kuusk. Sisejuurdluses ütleb lepingu üheks lõpetamise põhjuseks selle, et klient muutis enda käitumisega objekti valvamise ettevõtte jaoks võimatuks.

Tammeorg on nüüdseks liitunud teise turvafirmaga. «Selle tehnik ei tuvastanud seadmetel ühtegi tehnilist viga. Küll aga avastas hulk puudusi Securitas Eesti AS´i poolt paigaldatud andurites, mis puudutavad just tehnikute oskamatut tööd,» ütles klient.  

«Kogu selle jama pärast olen saanud juurde hulga halle juukseid ja kaotanud veel rohkem närvirakke. Lisaks veel mitmetuhandeline rahaline kahju,» lisas Tammeorg. 

Tagasi üles