Seoses kaardimaksehäiretega väljendab Maxima oma pettumust monopoolse kaardimaksesüsteemi üle, mis toob lisaks pahastele ostjatele kaasa majandusliku kahju.
Maxima: pankade surve toob kaasa tohutuid ebameeldivusi
«Viimase kahe päeva häired kaardimaksetega juhivad taaskord tähelepanu sellele, kuidas pankadepoolne surve kaardimaksete eelistamiseks toob rikete puhul kaasa tohutuid ebameeldivusi nii tavatarbijale kui kauplejale,» ütles Maxima brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe
Tema sõnul ollakse hetkel silmitsi faktiga, kus pangad vähendavad aasta-aastalt oma pangaautomaatide arvu ning isegi neil inimestel, kes soovivad sularaha kasutada, on see tehtud võimalikult tülikas. «Inimene on sisuliselt sunnitud kaardimakse kasuks otsustama ja kaupmees seda vastu võtma, samas kaardimaksesüsteem ei maanda kuidagi neid riske, kui teenus katkeb,» selgitas ta.
Lehtmäe sõnul on selliste suuremahuliste rikete puhul selged majanduslikud tagajärjed ja saamata jääva käibe suurusjärk on hinnanguliselt viiekohaline summa.
Samuti ütles ta, et oluline on ka inimlik aspekt. «Ostja on õigustatult pahane ning kellele ta seda esimesena väljendab, kui toidukorvi eest maksta ei saa ning kauplusest tühjade kätega lahkuda tuleb? Esimese pahameelega on silmitsi kauplus ja selle müüjad, kes antud olukorras kuidagi süüdi pole,» rääkis Lehtmäe.
Katkestused on tema sõnul pikaajaline probleem, mis on viimasel ajal sagenenud. «Tuleks hinnata riigivõimu tasandil, kas küsimusele tuleks läheneda elutähtsa teenuse toimivuse põhimõtetest lähtuvalt, kuna kaardimaksete osakaal pidevalt kasvab ning sellealaste rikete korral on tihtipeale võimatu ka sularaha automaadist välja võtta.»