Kuidas otsustada, kelle kontaktikutse LinkedInis vastu võtta?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
LinkedIn
LinkedIn Foto: Socialmediatoday

Populaarses ärivõrgustikus LinkedIn ei ole alati lihtne otsustada, milliste kasutajate kontaktikutsed vastu võtta ning millised kõrvale lükata. Business Insider vahendab selle tarbeks karjäärieksperdi Caherine Fisheri soovitatud kasulikke nippe.

Fisher leiab, et kontaktikutsed tuleks vastu võtta ainult nendelt inimestelt, keda sa tead ja usaldad - inimestelt, kellega sa oled koostööd teinud, vestelnud või tööalaselt kohtunud.

«LinkedInis ei tohiks kontaktide võimalik suur arv olla omaette eesmärgiks,» ütles Fisher. «Oluline on kvaliteet, mitte kvantiteet.»

Kontaktide kvaliteet võib saata sinu profiili vaatajale sinu kohta hea või halva sõnumi, seetõttu tuleks meeles pidada, et iga postkasti potsatanud kontaktikutse aktsepteerimine võib sinu tõsiseltvõetavusele halvasti mõjuda.

«Ole valiv ning ühendu ainult inimestega, kes peegeldavad sinu tööalast identiteeti,» annab Fisher nõu. Sellisel viisil lood sa võrgustiku, mis on kasulik ja efektiivne ka sinu karjäärieesmärke silmas pidades.

Teiseks rusikareegliks on «teene test». Küsi endalt: «Kas ma oleksin nõus sellele inimesele vajadusel teenet osutama või temalt teenet paluma?» Kui vastus on jaatav, võta kontaktikutse vastu. Kui mitte, ignoreeri seda.

Samas, kui sa oled huvitatud võimalikult paljude potentsiaalselt kasulike kontaktideni jõudmisest, mõtesta oma tegevus nagu tavalise võrgustikuürituse puhul. Sa ju ei jagaks tutvumisüritustel oma visiitkaarti lihtsalt igaühele, vaid teeks enne kindlaks, kellega on tegu ning mis viisil saaksid te üksteisele kasulikud olla. Sama kehtib ka LinkedIni puhul - selle asemel, et otse tundmatu inimese poole pöörduda, tee selgeks, millised on teie ühised kontaktid ning palu mõnel neist teid tutvustada või soovitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles