Eestis sõidujagamise teenuse käivitanud tehnoloogiaettevõte Uber peab praegu Eestis võimuesindajatega kohtumisi, mille eesmärk on arutada võimalust tuua sõidujagamise teenus seadusesse kui eraldi ärivaldkond.
Uber tahab seadusesse uut ärivaldkonda
«Suuremas plaanis tahame arutada võimalikke regulatsioone, mis kataksid Eesti seadusandluses sõidujagamise teenuse kui eraldi ärivaldkonna. See oleks eelduseks Uberpopile,» ütles Uberi esindaja ja rahvusvaheline lansseerija Alex Lobov intervjuus BNSile.
«See on põhjus, miks oleme Eestis pidanud kõrgetasemelisi kohtumisi võimuesindajatega, oleme kohtunud parlamendisaadikutega, majandusministeeriumiga, Tallinna linnavalitsusega ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega (EAS),» lisas Lobov.
Lobovi sõnul on sõidujagamise teenus uus kontseptsioon, mis on olnud turul vaid mõne aasta. «Üks põhjus, miks oleme Eestis, ongi just see, et Eesti on kuulus oma tehnoloogilise taseme poolest. Oleme nendel kohtumistel arutanud, kuidas võiks see teenus kõige paremini sobida siinsesse transpordisüsteemi,» selgitas Lobov.
«Samuti uurime võimalusi ka ühendusesiseste tegevuslubade kasutamiseks, neid väljastab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). Oleme ette valmistamas oma dokumente ja võtame nendega ühendust järgmise paari päeva jooksul, et uurida seda, milline on parim lahendus, et meie juhid seda luba kasutada saaksid. ERAA ühendusesisene tegevusluba on see, mida praegu põhjalikult uurime ja võtame nendega ka peagi ühendust,» sõnas Lobov, lisades, et õigusraamistikuga tegelemine on praegu Uberi peafookus.
Oleme olnud oma tegevuses maailmas edukad ja usume, et Eesti on selle teenuse jaoks täiuslik koht, märkis Lobov. «Eesti on fundamentaalselt väga tehnoloogiakeskne riik,» lisas ta.
ERAA reisijateveoekspert Tarvi Viks selgitas esmaspäeval BNSile, et kui Uber piirdub ainult veoteenuse vahendamisega, ei pea firma tegevusluba omama. «Küll aga peab olema tegevusluba ja ühenduse tegevusloa tõestatud koopia Uberi poolt vahendatava teenuse osutajal ehk vedajal,» märkis Viks ja lisas, et Uber ei ole ERAA-ga kontaktis olnud.