Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Kui mäng muutub reaalsuseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Virtuaalses libamaailmas «GTA» on lubatud kõik kavatsused. Mängu viiendas versioonis saavad mängijad lisaks autode varastamisele, narkokaubitsemisele, tapmisele ja prostituutidega mehkeldamisele lisapunkte vägistamise ja naise peksmise eest.
Virtuaalses libamaailmas «GTA» on lubatud kõik kavatsused. Mängu viiendas versioonis saavad mängijad lisaks autode varastamisele, narkokaubitsemisele, tapmisele ja prostituutidega mehkeldamisele lisapunkte vägistamise ja naise peksmise eest. Foto: Kuvatõmmis

Mitmes riigis alla 18-aastastele keelatud vägivaldset mängu saavad Eesti algklassilapsed vabalt mängida nii kodus kui ka mängutoas ning soovi korral osta ka poest.

Kuigi arvutile mõeldud GTA V on Eestis ametlikult müügil alles selle aasta aprillist, on see siinsetele mängusõpradele olnud erinevate konsooliversioonidena kättesaadav juba 2013. aasta lõpust ning varasemad versioonid juba pikalt enne seda. Populaarsust on GTA kogunud nii täiskasvanute kui ka laste hulgas, tehes sellega iseäranis murelikuks koolipsühholooge ja pereterapeute.

Eesti koolipsühholoogide ühingu juhatuse liikme ja Kiili gümnaasiumi psühholoogi Kristi Feldmani sõnul on laste ja noorukite hulgas mängu online-versioon väga populaarne, kuna seda saab nutitelefonides mängida. «Laste enda hinnang sellele on – ah, see äpp ei olegi päris täisversioon ja ongi ohutum,» sõnab ta.

Jutt käib siis ühest «GTA» varasemast, «San Andrease» versioonist. Suurimat muret teeb koolipsühholoogile aga asjaolu, et seda juttu räägivad väga paljud algklassiõpilased, kes tegelikult ei peaks seda mängu üldse mängima.

Peamiselt on Feldman seda tähele pannud esimese kuni kolmanda klassi õpilaste puhul. Mängivad ka vanemad poisid, kuid need sellest nii palju ei räägi.

Tagasi üles