Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suurima juurdehindlusega tooted: pudelivesi ja SMSid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
poeriiulid
poeriiulid Foto: SCANPIX

Ajakiri walletpop.com tõi välja tooted, mille pealt teenivad ettevõtjad suurimat kasumimarginaali.


Tekstisõnumid

Chicago Tribune väidab, et kuussada tekstisõnumit sisaldavad vähem informatsiooni kui ühe minuti pikkune kõne.

Kui telefonikõnesid hinnataks samadel alustel kui tekstisõnumeid, oleks lühikese kõne hinnaks 120 dollarit ehk 1395 krooni. Tekstisõnumi tegelikuks hinnaks pakub ajakiri aga kolm Eesti senti.

Eestis kõiguvad tekstisõnumite hinnad 1,3 krooni ja 2,54 krooni vahel.

Pudelivesi

Veebileht Twilight Earth hindab pudelivee kasumimarginaaliks 4000 protsenti ning Walletpopt.com toob välja, et 40 protsenti pudeliveest tuleb nii kui nii avalikust veevarustussüsteemist.

Popkorn

Kui filmid kinos linastuvad, läheb suurem osa piletitulust filmi tootjale, mitte kinole. 40 protsenti kinode kasumist tuleb suupistete ja jookide müügist, kuna kinod peavad klientide meelitamiseks pileti hinnad all hoidma. Walletpop.com pakub popkorni juurdehindluseks enam kui 1000 protsenti.

Originaalravimid

Viimase kümne aasta jooksul on originaalravimite hinnad tõusnud 10 protsenti, samal ajal kui koopiaravimite hinnad on langenud, vahendab ajakiri.

Eelmise aasta aprilli ja selle aasta mai vahel langesid ravimite hinnad inimesele, kes võttis kokku kolme koopiaravimit, 51 dollarit ehk ligi 600 krooni.

Samal ajal kerkisid hinnad originaalravimite kasutajatele  706 dollarit ehk enam kui 8000 krooni, vahendab walletpop.com

Hotelli minibaar

Ajakirja väitel on hotellide minibaarides hinnale lisatud kuni 1300 protsenti. Ka Tallinna hotellides võivad soolapähklid maksta paarsada krooni.

Kohv

Väljas kohvi ostes on ühe tassi hinnale lisatud kuni 300 protsenti kasumimarginaali, väidab veebiajakiri. Kohv Tallinna kesklinnas maksab 30-40 krooni, samas on seda kodus võimalik valmistada umbes kolme krooni eest.

Klaas veini

Pudeli veini hind restoranis võib olla viis korda kallim kui hulgimüügis. Klaasile veinile on hinda lisatud veel enam.

Restoranis maksab veiniklaas keskmiselt sama palju kui pudel veini kaupluses. Koos veiniga tuleb restoranile tasuda mitte ainult joogi, vaid ka kõigi teiste kulutuste eest, kuna alkoholi müük on restoranidele tulusaim töö.

Postkaardid

Walletpop.com andmetel on postkaartide kasumimarginaal ettevõtjale kuni 200 protsenti. Samas on prinditud kaardi ostmine tunduvalt mugavam kui kaart ise kodus valmis teha.

Valmis lõigatud köögiviljad

Valmis lõigatud köögiviljad aitavad aega säästa. Kuid silmas tuleb pidada ka seda, et pea pool rahast, mis nende eest tuleb välja käia, on juurdehindlus.
 

Tagasi üles