Rassismi ja homofoobia vastane kampaania vallutab linnatänavad

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Esmaspäeval algas TTÜ inimõiguste keskuse poolt läbi viidav projekt, mille eesmärk on suurendada Eesti ühiskonna teadlikkust võrdsest kohtlemisest ning võidelda sallimatuse vastu.

TTÜ inimõiguste keskuse projektijuht Kari Käsperi sõnul kestab eile alanud projekti esimene osa ehk välimeediakampaania kaks nädalat.

Sellele järgneb kampaania teine osa, mille raames näidatakse videoklippe teles ja internetis.

«Projekt algas eelmise aasta detsembris ning lõpeb selle aasta detsembris,» lisas Käsper.

Mehe sõnul on kampaania eesmärk sallivuse suurendamine ning homofoobiale ja rassismile vastu astumine.

Kampaania koosneb kahest osast. Välimeedia osa, kus ärgitatakse inimesi küsimustega mõtlema ja videoklippidest, mille käigus küsitletakse inimesi tänavalt ning nende arvamustest pannakse kokku videoklipid.

«Projekti käigus on veel avaldatud Eesti Päevalehe lisaleht Möte homofoobia teemal, korraldatud Tartu armastusfilmide festivali tARTuFF raames temaatilisi arutelusid ning näidatud filme, loodud kampaania kodulehekülg  ning Facebooki leht,» tutvustas Käsper ning lisas, et igal kolmapäeval septembri jooksul toimub ka Kumu Dokumentaal temaatiliste filmidega.

Lisaks eelnevale on projekti käigus veel plaanis rahvusvaheline konverents Swissotelis 8. ja 9. oktoobril, kus esinevad näiteks ka Euroopa rassismi ja ksenofoobia vastu võitlemise komitee juht Nils Muižnieks, sotsiaalministeeriumi kantsler Marelle Erlenheim jpt.

Samuti valmistatakse võrdse kohtlemise teemalisi koolitusmaterjale ning viiakse läbi kaks proovikoolitust.

Lisaks on veel Pimedate Ööde filmifestivali raames koostatud ka võrdse kohtlemise teemaline eriprogramm koos avatud aruteludega.

Kampaania tehakse TTÜ inimõiguste keskuse projekti raames, mida kaasrahastavad

Euroopa Komisjoni tööhõive ja sotsiaalse solidaarsuse programm PROGRESS (80 protsenti kogu projekti eelarvest) ja sotsiaalministeerium.

«Kampaania idee on välja töötatud koostöös reklaamiagentuuriga Kontuur Leo Burnett.

Kampaania loovjuht on Henri Jääger Kontuur Leo Burnettist, kaasatud oli ka Ionel Lehari Identityst, kes aitas teha kampaania visuaalse külje, sh erinevus rikastab logo ja kontseptsiooni.»

Käsperi sõnul on kampaania suunatud laiemale avalikkusele ja eelkõige nendele, kellel kindlat seisukohta ei ole välja kujunenud, et nad seda teeksid.

Välimeediakampaania katab hetkel selliseid linnasid nagu Tallinn, Tartu, Viljandi, Rakvere, Kuressaare, järgmisel nädalal ka Narva.

«Kokku on täna väljas 99 plakatit,» täpsustas Käsper.

Kampaania teise osa tarbeks hakatakse videoklippe filmima sellel nädalal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles