Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sündis tahvelarvuti BlackBerry PlayBook

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
BlackBerry PlayBook.
BlackBerry PlayBook. Foto: SCANPIX.

BlackBerry valmistaja Research in Motion (RIM) heitis väljakutse Apple’i iPadile ning tuli välja oma esimese tahvelarvutiga, mis sai nimeks BlackBerry PlayBook.


RIM tõmbas seitsmetollise ekraani ja videokonverentside korraldamiseks mõeldud kõrgeraldusega topeltkaameraga PlayBookilt katte oma iga-aastasel arendajate konverentsil San Franciscos.

Uus tahvel on firma sõnutsi mõeldud professionaalidele ja ärijuhtidele ning võib seetõttu ilmselt maksta üsna palju, kui WiFi versioon tuleva aasta alguses USAs müüki jõuab.

RIM ütles, et  rahvusvahelisele turule tullakse teises kvartalis, tulevikus on plaanis ka traadivabad 3G js 4G mudelid.

«Firmade infojuhid on pöördunud meie poole palvetega BlackBerryt võimendada,» ütles RIMi tegevjuht Mike Lazaridis PlayBooki tutvustades.

«Nad on palunud meil uurida suurema ekraani võimalusi. Peamiselt selleks, et näha dokumente täisformaadis.»

RIM rõhutas küll tahvelarvuti turvalisust ja multitegumtöö võimalusi, kuid ei jätnud siiski kiitlemata ka selliste «mitteäriliste» omadustega nagu mängude mängimise võimsus ja suutlikkus esitada 1080 pikslist kõrgeraldusega videot.

Seega võttis esitlus tooni, mis näis esitavat väljakutse nii iPadile kui konkurentidele ettevõtlusturul nagu Cisco Ciusele.

PlayBook jõuab kohale hiljem kui nii mõnigi konkurent. Ette kihutas temast näiteks Samsungi Galaxy Tab, millel on samuti 7-tolline ekraan ja mida hakatakse müüma kullerite vahendusel.

RIMil on seljataga rekordiline kvartal: müüdud on enam kui 12 miljonit BlackBerry telefoni, aktiivsete tellijate arv ületas 50 miljoni piiri.

Samas aga on iPhone ja Google Androidi nutifonid jätkuvalt turuosa kasvatanud ning ka tahvelarvutite turule pürgijaid on päris palju.

RIM üritab muuta BlackBerry platvormi arendajatele sama ahvatlevaks kui App Store ja Android Market.

Selleks käivitati BlackBerry reklaamiteenus, mis peaks aitama arendajatel telefoni installitud rakendustesse paigutatud reklaamide pealt raha teenida.

Samuti pakutakse tasulist teenust, mis võimaldab kirjastajatel rakenduste kaudu  täiendavaid teenuseid ja mängude uuendusi müütada.

Apple’i poodi, kus iPhone’ide ja iPadide tarvis üle 250 000 rakenduse müügis on, Kanada telefonitegija aga ilmselt niipea kinni ei püüa.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Märksõnad

Tagasi üles