Taxify sõnul on Uberi turuletulek konkurentsi mõttes hea, kui ettevõte alustab tegevus seaduse piires; kui Uber hakkab kasutama litsentsita autojuhte, nii et see on seaduslik, on ka Taxifyl suutlikkus käivitada otseselt konkureeriv teenus.
Taxify Uberit ei karda
«Ei ole veel ise sõitu teinud, nii et ei tea, kuidas nende juhid on. Kui Uber alustab taksode ja taksojuhtidega, on kõik korras. Kui mitte, siis, võiks kujundlikult öelda, on õhtuks politsei need juhid kõik teelt kõrvale juhtinud – mina igatahes praegu nende heaks töötav juht olla ei julgeks,» ütles Taxify asutaja ja juht Markus Villig BNSile.
Ta märkis, et kui politsei ja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on otsustanud teha veoteenuse pakkumise osas Uberile mõne erandi, on ka Taxifyl suutlikkus käivitada sarnane teenus. «Ka meil on 400–500 taksoloata erajuhti, kes on platvormiga ühinemise vastu suurt huvi tundnud. Seni me neid rakendada saanud ei ole, aga sellisel juhul võiksime kas või homme enda täpselt sellise teenuse käivitada,» rääkis Villig.
Ta lisas, et kui Uber alustab tegevust seaduslikult ning kasutab taksosid, on uus konkurent kindlasti tervitatav. «Igatahes on positiivne, kui inimesed taksoteenuse saamiseks nutiplatvormi kasutama,» märkis Villig.
Taxify on Eestis 2013. aastal asutatud tehnoloogiaettevõte, mis tegeleb takso tellimise mobiilirakenduste ja dispetsertarkvara arendamisega. Lisaks Eestile tegutseb Taxify teiste seas Soomes, Lätis, Leedus, Valgevenes, Gruusias, Poolas, Hollandis, Ühendkuningriigis, Hispaanias, Lõuna-Aafrika Vabariigis ja USA-s.
Uber teatas, et käivitab reedel Tallinnas Uberi sõidujagamise pilootprogrammi Uberpop, mille turule tulemisega saab Eestist esimene riik Baltikumis, kus Uber tegevust alustab.
Uberi teatel on kõik Uberpopi platvormi kasutavad autojuhid enne tööle asumist Uberi poolt kontrollitud. Juhid peavad olema vähemalt 21-aastased, läbima taustakontrolli ning neil peab olema rikkumisteta juhiluba, autokindlustus ja personaalne sõiduk.