Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi ütles Eesti Logistika ja Ekspredeerimise Assotsiatsiooni (EAVA) korraldatud logistika tulevikule pühendatud arutelul, et ei usu põhja-lõunasuunalise raudteeveo edusse.
Vähi ei usu Rail Baltica kaubaveo edusse
«Ma ei usu, et ida-läänesuunalise veo saab asendada põhja-lõunaga, sest põhja ja lõuna vahel pole lihtsalt kaupa,» ütles Tiit Vähi, kelle sõnul on merevedu odavam ja lisaks on Soomel arenenud kaubasadamad, kust ei ole mõtet kaupa Eestisse rongile tuua, et see Leedus ümber laadida, vahendab BNS.
Vähi sõnas veel, et ta ei mõista, miks Helsingist näiteks Hamburgi minev kaup peaks hakkama vaevaliselt mööda raudteed liikuma. «See, et Rail Baltica hakkaks tooma väga palju uut kaupa, seda ma ei usu. Teatud kalleid kaupu võib juurde tulla, kuid võiks tulla juba praegu,» sõnas Vähi.
«Teatavasti on Soome raudteelaius 1520 millimeetrit, Leedus on kaks 1520 laiuselt Euroopa laiusele ümberlaadimise jaama. Seega Soomest võiks kaup tulla raudteepraamile, Tallinnas maha ja sõita Leetu, et see seal ümber tõsta, see on ju juba praegu olemas,» lisas Vähi.
«Arvan, et ida-läänesuunalist liiklust on põhja-lõunaga võimalik võib-olla 10, 5 või 3 protsendi ulatuses asendada. Ma ei ole Rail Baltica vastu, arvan, et see on ikkagi hea projekt ja eriti siis, kui Euroopa Liit selle 85 protsendi ulatuses kinni maksab,» märkis ta.
Põhja-lõunasuunalist raudteevedu nähakse alternatiivina ida-läänesuunalisele veole.
Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (EAVA) korraldatud arutelul räägiti Eesti logistikasektori tulevikust. Osalesidi ettevõtlusminister Urve Palo, Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi ja Erik Terk TLÜ Eesti Tuleviku-uuringu Instituudist.