Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Taxify lukustab klientide korrale kutsumiseks nende kontosid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Taksod Tallinna vanalinnas
Taksod Tallinna vanalinnas Foto: Toomas Huik / Postimees

Aastavahetuse ajal kolm korda Taxify kaudu taksot tellinud ja koheselt ka tellimused tühistanud lugeja on nördinud, et taksoäpp tema tellimisvõimaluse seepeale mõneks ajaks lukku pani.

«Aastavahetusel sai kasutatud seda Taxify äppi,» räägib lugeja, kes tahtis hommikul kella kuue ajal peolt koju sõitma hakata ja tellis endale takso. Kuna aga teda keelitati edasi jääma, siis tühistas ta koheselt tellitud takso ka ära. Nii juhtus oma paar korda.

«Kui siis reaalselt kojuminek toimus, oli taksotellimise võimalus lukku läinud – tühistamiste tõttu –, mistõttu pidin leidma kiirelt mingi alternatiivse äppi, kuna helistada oli võimatu,» jutustab lugeja. Lõpuks sõitis ta koju Taxigo kaudu tellitud taksoga.

Viis taksosõitjaid distsiplineerida

Taxify asutaja ja tegevjuhi Markus Villigu sõnul on selline kasutajakontode lukustamine tehtud taksosõitjate distsiplineerimiseks. «Paratamatult tekib takso tellimisel olukordi, kus inimene ei saa mingil põhjusel kohale ilmuda või unustab tellimise üldse ära,» räägib Villig.

Tema sõnul on see taksojuhi jaoks iseäranis tipptundidel suur kulu, kuna nad raiskavad tühjalt klienti oodates ligikaudu 20 minutit aega ning kütust. «Enamus taksorakendused maailmas on selle lahendanud tühistamise trahviga, meie oleme teinud automaatse blokeerimise,» märgib Taxify tegevjuht.

Konto läheb mõneks ajaks lukku nendel, kes ühe päeva jooksul üle kolme korra oma tellimuse tühistavad. «Kui see juba pahatahtlikuks muutub, siis võib konto jäädavalt sulguda,» hoiatab Villig.

Samas nendib ta, et see süsteem on hetkel taksoäpi tegijatel arendamise järgus, kuna proovitakse leida tasakaalu selle vahel, mis oleks mõistlik tingimus ja periood sulgemiseks, et häid kasutajaid ära ei hirmutataks.

Täna puudutab see küll üpris väikest osa Taxify kasutajatest, praeguseks on automaatse blokeeringu saanud alla 50 kasutaja. «Suurem osa kasutajaid katsetab rakendust, teeb üks-kaks tühistamist ja konto jääb mõistagi avatuks,» sõnab Villig.

Taxigo'l piirang puudub

Teise Eestis hiljuti kasutusele tulnud taksoäpi Taxigo kasutajatele sellist piirangut üldiselt peale ei panna. Peamine põhjus on hetkel selles, et kuna paljud inimesed alles katsevad uut äppi, siis ikka juhtub valesid väljakutseid.

«Natuke on probleemiks, aga inimesed, kes proovivad, ei tea veel päris täpselt, kuidas see töötab ja nad tahavad proovivad, kuidas see toimib – me ei saa midagi sellega teha,» ütleb Taxigo asutaja Eduard Dubrovski.  

Tema sõnul see nende tööd väga ei sega, kuna üldiselt katkestavad kogemata takso tellinud ka koheselt oma tellimuse. Pigem töötavad nad hetkel selle kallal, et tühistamised taksojuhtide tööd võimalikult vähe segaksid.

Mõningate kasutajate kontod on ka Taxigo siiski kinni pannud – ennekõike seetõttu, et ühe päeva jooksul on taksojuhte kümneid kordi metsa saadetud ja sellistel juhtudel on tellija olnud selgelt pahatahtlike kavatsustega.

Tagasi üles