Ningbo ja Tallinna Sadama vaheline koostöö on suikuma jäänud

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Konteinerid Muuga sadamas.
Konteinerid Muuga sadamas. Foto: Toomas Huik

Kaks aastat tagasi suurejooneliselt sõlmitud koostööleping Tallinna Sadama ning Hiina Ningbo Sadama vahel, pole praeguseks lubadustest kaugemale jõudnud.

2008. aasta alguses tegi Tallinna Sadam kõlavalt teatavaks, et sõlmib ühiste kavatsuste protokolli maailmas suuruselt neljanda kaubasadama Ningboga, mis peaks siia investeerima vähemalt kaks miljardit krooni uue konteinerterminali ehitamiseks. See terminal peaks olema aastas võimeline vastu võtma ning Venemaale, Baltimaadesse ja Skandinaaviasse edasi saatma ligikaudu miljon standardset merekonteinerit.

Praeguseks ei ole sellest projektist aga midagi saanud ning nagu tunnistas Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, pole ta selles suhtes väga lootusrikas.

Asi seisvat just hiinlaste taga, kes olevat külmutanud kõik oma välisinvesteeringud. «Omal ajal oli neil plaan teha ennekõike IPO Hongkongi börsil ning seejärel kolm suurt investeeringut. 2008. aastal midagi ei juhtunud, tekkisid finantsprobleemid,» selgitas Kaljurand.

Sadama juhi sõnul pole probleem selles, kas Tallinn on nende jaoks hea või halb, vaid lihtsalt rahas. «Hoiame sidet ja jälgime,» lisas Kaljurand.

Samas märkis intervjuu ajal Moskvas kohtumisel olnud Kaljurand, et suhteid üritatakse luua erinevate Hiina konteinerlaevade operaatoritega. Näiteks China Shipping Container Lines’iga. «Oleme minister Partsiga käinud juhtkondade juures, et ookeaniliinid meie sadamasse tuleksid. Seega on Ningbo ainult üks osa asjast,» ütles Kaljurand.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles