Altia vaatab aktsiisi ennaktõusu tõttu üle sponsorlus- ja turunduskulu

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoholitootja Altia Eesti juht Kristel Mets.
Alkoholitootja Altia Eesti juht Kristel Mets. Foto: STANISLAV MOSHKOV / DENJ ZA DNJOM

Eesti suuruselt teine alkoholitootja Altia ei kavatse alkoholiaktsiisi ennaktõusu tõttu kohtusse pöörduda, ent vaatab üle sponsorlus- ning turunduskulude poliitika.

«Oleme hämmingus valitsuse otsuse pärast, sest on nii Läti kui Eesti eelnevate aastate näitel teada, et liiga järsk – pean silmas tõusu üle 10 protsendi aastas – aktsiisitõus alkoholile ei vähenda alkohoolsete jookide tarbimist ja ei suurenda aktsiisi laekumist, pigem suureneb illegaalse alkoholi turuosa,» ütles Altia Eesti juhatuse esimees Kristel Mets BNSile.

Ta märkis, et kohtusse Altia hetkel pöörduda ei kavatse. «Küll aga teeme tõsiseid ümberkorraldusi planeeritud investeeringute, Eesti kultuuriasutuste sponsoreerimiste ja muude turunduskulutuste osas,» rääkis Mets.

Neljapäeval teatas alkoholitootja Liviko, et ähvardab aktsiiside ennaktõusu korral suunata äritegevuse Lätti, mis alkoholitootja hinnangul tähendaks Eesti eelarvele 10-15 miljoni eurost maksulaekumise vähenemist. Liviko kaalub ka kohtusse pöördumist.

Valitsus otsustas neljapäevasel kabinetiistungil 2016. aasta veebruaris tõsta alkoholiaktsiisi 5 protsendipunkti lisaks kehtivale 10 protsendile ehk kokku 15 protsenti. Samuti tõuseb alkoholi- ja tubakaaktsiis 2019. ja 2020. aastal 10 protsendi ulatuses.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles