Mini E testimine käib täie hooga, rooli taha istusid Briti saartel, Saksamaal ja USAs üle 600 pioneeri – nagu neid aupaklikult nimetatakse.
Tegemist on ühe mastaapsema elektriautode katsetusega reaalses maailmas. Autotootjatele on ülimalt tähtis teada, kuidas juhid end pistikust laetavate sõidukitega päriselus ringi vurades tunnevad.
Akuautosid on osatud valmistada juba üle saja aasta. Mehaanikast olulisemgi on aga tootjate arvates see, kuidas inimesed selliste sõiduvahenditega tegelikult ümber käivad ning kas nad on valmis taluma teatud piiranguid, mis sagedase «stepsli seina pistmise» vajadusega kaasnevad.
BMW ütleb, et Mini E katsed on toonud päevavalgele positiivseid leide autojuhtide akulaadimisharjumuste vallas, mis, kui avastused ka mujal kinnitust leiavad , võivad anda tunnistust massiturul ootavast soojast vastuvõtust.
Ross ütles, et Mini E võttis harjumist – nagu tulnuks Inglismaal taltsutada vasakpoolse rooliga autot. Nagu ka teised testis osalejad, ei olnud ta rahul asjaoluga, et laiutava aku tõttu oli autos vaid kaks istekohta ja pagasi jaoks ruumi napilt.
Küll aga meeldis talle auto vaikne minek – ka suurel kiirusel kostab kapoti alt vaid tasast sahinat – ning võimas pöördemoment. «Võimsust tuleb nagu nupust, nagu lülitist,» ütles ta. «Kui sa ette ei vaata, on sõit sees enne kui üldse märkad.» Kodust autolaadimist pidas Ross pigem mugavuseks kui takistuseks: «Igal juhul hubasem, kui vihmast läbimärjana kusagil tankida.»