Swedbank teatas, et on nüüd valmis teenindama e-residente – digitaalse isikutunnistuse ehk Digi-ID kasutamine muudab teise riigi kodanikul Eestis pangaga suhtlemise palju mugavamaks ja kiiremaks ning pangaasju saab lihtsalt ajada sõltumata sellest, millises riigis viibitakse.
Swedbank on e-residentide teenindamiseks valmis
Swedbanki ettevõtete panganduse juht Heiki Raadiku sõnul on uus teenus vajalik eelkõige näiteks välisinvestoritele ja välismaalastele, kes osalevad ettevõtete juhtorganites, aga samuti Eesti ettevõtete välisspetsialistidele ja -töötajatele.
«Tänase seisuga on Swedbanki kaudu oma finantsasju ajamas juba 63 e-residenti. Meil on hea meel, et saame toetada sel viisil nii Eesti kui e-riigi kuvandi loomist kui ka personaalsemalt igat uut klienti nende isiklike finantsasjade ajamisel,» märkis Raadik. «Digi-ID pole siiski ainult pangaga suhtlemiseks – selle abil saab e-resident kasutada näiteks ka e-maksuameti teenuseid, luua Eestis ettevõtet, kasutada digi-retsepti ja palju muud.»
E-residendi Digi-ID kasutamiseks internetipangas on vaja tulla Swedbanki kontorisse Eestis ja esitada välisriigi isikut tõendav dokument ning e-residendi Digi-ID kaart.
E-residendi Digi-ID võimaldab Swedbankis:
- Allkirjastada dokumente digitaalselt e-kirja teel
- Kasutada failide krüpteerimist ja dekrüpteerimist, et edastada faile turvaliselt
Internetipangas:
- Logida sisse internetipanka, et kinnitada ja allkirjastada erinevaid tehinguid
- Teha makseid
- Allkirjastada toote- ja teenuselepinguid
- Muuta kasutusõigusi, mis lubab määrata ettevõtte töötajate internetipanga kasutamise õigusi ja limiite