Päevatoimetaja:
Sander Silm

Euroopas liigub võlts-mahekaup

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo
Copy
Fairtrade'i märki reklaamiv kampaania 2008. aastal.
Fairtrade'i märki reklaamiv kampaania 2008. aastal. Foto: UPPA/Photoshot

Europol on avastanud, et üle Euroopa müüakse võltsitud mahemärke kandvaid tooteid ning selline petuskeem areneb väga kiiresti. 

Paljud inimesed eelistavad tänapäeval orgaanilist ja Fairtrade’i (õiglane kaubandus) märgiga toidukaupasid. Nüüd on politsei aga leidnud, et aina enam tehakse Euroopas mahelogosid logosid järele, kirjutab The Telegraph.

Logosid, mis kinnitavad sertifikaadi olemasolu, on Europoli õiguskaitseorgani sõnul kogenud võltsijatel väga lihtne järele teha. Ekspertide sõnul on kuritegelikud rühmitused oma jõud ühendanud ning tegutsevad võltsimistega üle Euroopa Liidu.

Peamiselt panevad nad tavalistele tarbekaupadele erinevaid mahe- ja kvaliteedimärke, et nende hinda oleks võimalik kergitada. Ameti aruandes seisab, et võltsijad kopeerivad regulaarselt sertifikaatmärke ning lisavad neid võltsitud toodetele, mis tegelikult ei ole toodetud mahepõllumajanduslike seaduseid silmas pidades. Selline trend on viimasel ajal tõusnud.

Aruande järgi võib järgmiseks võltsitavaks logoks saada Fairtrade’i märgistus, mida näiteks Inglismaal eelistavad juba pooled tarbijatest. Europoli andmetel võivad kuritegelikud võrgustikud sellise tegevusega teenida tohutuid kasumeid.

Siiski ei ole täpselt teada, kui laiaulatuslikult hetkel selle «äriga» tegeletakse, kuid eeldatakse, et tegelikkus ületab kõik prognoosid. Kõige ettevaatlikum peaks olema turgudel käies või interneti kaudu tooteid tellides. Inglismaal 2011. aastal tehtud uuringust selgus, et üks kuuest nn mahekaupu müüvast talupoest pettis kliente.

Inglismaa suurima orgaaniliste mahemärkide ameti pressiesindaja sõnul ei ole see probleem aga väga suur.

Tagasi üles