Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Google´i personalijuhi nõuanne koosolekute efektiivsemaks muutmiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Google.
Google. Foto: Reuters / Scanpix

Business Insider vahendab internetifirma Google personalijuhi Laszlo Bocki lihtsat nõuannet koosolekute efektiivsemaks ja produktiivsemaks muutmiseks.

Kui sina ja su kolleegid ei ole koosolekule sajaprotsendiliselt pühendunud, on see kõigile kurnav ning kasutu ajaraiskamise viis. Esinejad näitavad päheõpitud Powerpointi esitlust või veel hullem, loevad slaididelt teksti maha, samal ajal kui kuulajad on süvenenud oma nutitelefonidesse või soovivad lihtsalt ükskõik kus mujal olla.

See ei pea aga tingimata niimoodi olema. Kui kasutada koosolekuid õigesti, võivad need olla suurepärasteks vahenditeks oma meeskonna sidususe ja tulemuste tõstmiseks.

Tee selleni on Google´i personalijuhi Laszlo Bocki sõnul ülilihtne – kui sa oled ülemus, küsi igalt oma töötajalt enne koosoleku algust, millist kasu loodavad nad sellest saada. Peale koosoleku lõppu tuleks aga igaühelt küsida, mille poolest see koosolek neile kasulik oli. Seda tehnikat võivad ülemused edukalt ka enda peal kasutada.

Bock laenas selle idee oma kunagiselt ülemuselt kes iga kord enne klientidega kohtumist kutsus Bocki kõrvale ja esitas talle küsimusi nagu: «mida sa soovid selle kohtumisega saavutada?», «milline on sinu arvates kliendi eeldatav vastus?», «kuidas sa plaanid klientidele esitleda mingit teatud keerulist teemat?».

Peale kohtumist kontorisse tagasi sõites esitas ülemus järelküsimusi: «kuidas sinu lähenemine töötas?»; mida sa sellest õppisid?»; «mida sa tahad järgmine kord teistmoodi teha?».

Bock väidab, et sellise tehnika kasutamine on lausa maagilise väärtusega, kuna viib väga vähese vaeva nägemisega suurepäraste tulemusteni.

«Lisaks treenib see sinu inimesi eksperimenteerima – nad küsivad küsimusi, kasutavad uusi lähenemisviise, vaatlevad tulemusi ja proovivad uuesti,» kirjutab Bock.

Tagasi üles