Entrepreneur.com jagab kolme põhitõde, mida kolme ülieduka ettevõtte asutajad soovitavad kõigil sama sihti silme ees hoidvatel ettevõtjatel meeles pidada.
Kolm põhitõde, mida eduka ettevõtte ehitamisel meeles pidada
Leia oma kirg
Ettevõtjaid peab tagant lükkama kirglik soov tõestada, et kõiki asju saab muuta paremaks ning kriitikutel ei pruugi alati õigus olla. Äritarkvara arendava ettevõtte Domo tegevjuht Josh James meenutab kahekümne aasta tagust seika, mil potentsiaalse investoriga kohtudes küsis too, kus ettevõte täpsemalt asub. «Utah osariigis,» ütles James. Investor lõpetas rääkimise, ei jätnud hüvasti, vaid lihtsalt keeras ümbes ja kõndis minema. Hoolimata sellest, et Domo ei asu Silicon Valley´s või mõnes teises tuntud tehnoloogiakeskuses, on ettevõttel tänaseks läinud aga üliedukalt – hiljuti koguti rahastusvooruga 200 miljonit dollarit, mis teeb Domo hinnanguliseks väärtuseks 2 miljardit dollarit. James on tunnistanud, et just see kohtumine andis talle oma äri edendamiseks ja Utah kui tehnoloogiakeskuse maine edendamiseks lisahoogu.
Palka parimad inimesed ning seejärel lase neil tööd teha
Ettevõtja jaoks on edu jaoks kõige olulisem omada parimat võimalikku meeskonda ning usaldada nende otsuseid ja teguviise ilma nende igapäevategevustesse sekkumata.
Oma koduautomaatikat arendava ettevõtte Vivint kahe miljardi dollari eest riskikapitalifirmale Blackstone müünud Todd Pedersen tunnistas, et firmat alustades oli tal vaja leida inimesed, kes oskasid temast paremini ettevõtet töös hoida, äri arendada ja hallata. «Ma olen lihtsalt tüüp, kes oskab asju müüa,» naeris ta.
Ära tee tööd ainult ettevõtte mahamüümise eesmärgil
Paljud suure potentsiaaliga idufirmad saavad juba varajastes arengufaasides väljaostupakkumisi, kuid selleks, et olla oma alal tõeliselt edukas, ei tohiks ettevõtte asutaja töötada ainult selle nimel, et ettevõtte suure raha eest maha müüa, vaid keskenduda pigem muudele eesmärkidele.
Rohkem kui miljardile dollarile hinnatava uuringutarkvara arendava firma Qualtrics asutaja Ryan Smith rääkis, et peale seitset aastat ettevõttele pühendumist hakkasid tal samuti müügimõtted peas käima. Siis aga mõistis ta, et ta ei tahagi midagi muud teha, kui Qualtricsi juhtida ja arendada. «Miks siis peaks üldse müüma?», küsis ta endalt.