Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Bikeep laiendas tegevust USAsse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Hansalu
Copy
Bikeepi rattahoidja
Bikeepi rattahoidja Foto: Bikeep OÜ

Ajujahi konkursilt alguse saanud idufirma Bikeep, kes haldab nutikaid rattaparklaid, laiendas oma tegevust ning praegusel hetkel tarnitakse enamus toodangut USA turule.

Talvel paigaldati nutikaid rattaparklaid San Jose’s Californias. Bikeep’i esimeseks kliendiks kõikide võimaluste maal on üks suurimatest kinnisvaraettevõtetest Legacy Partners, kelle kogu varade maht on 5 miljardit ning kes on paigaldanud esimesed parklad kahe enda hallatava kontorihoone ette. Üürnikud kasutavad parklas olevaid jalgrattaid lõunal ja poes käimiseks ning ennustavad lahendusele suurt tulevikku, teatas Bikeep.

Bikeep’i asutaja ja tegevjuht Kustas Kõiv ütles, et pikk distants USAs äri ajamisel probleemiks ei ole. «Pikk distants pole probleem, päeva lõpuks ei ole vahet, kas sõidad 2 tundi Soome või 8 tundi USA-sse ning minu hinnangul on Ameeriklastega lihtne äri ajada,» ütles ta.

Legacy Partner’si esindaja Danielle Smith on parklatega rahul. «Ma lausa armastan neid parklaid, nad näevad suurepärased välja ja mul on au olla üks esimesi Bay Area’s, kes neid omab. Kogu süsteemi on väga lihtne kasutada ja see sobib ideaalselt meie vajadustega,» rääkis ta.

Legacy Partner’si kasutatav süsteem on erinev Eestis levinud parklatest selle poolest, et lukustamine toimub NFC kaardiga ning on mõeldud oma hoone üürnikele. Parkimine käib sama kaardiga, mida üürnikud kasutavad hoonesse pääsemiseks. Seeläbi on jalgratta lukustamine tehtud veelgi kiiremaks ja mugavamaks ning kinnisvara ettevõte saab määrata, kes parklat kasutada saavad. Eestis on oma töötajatele kasutamiseks paigaldanud sarnase lahenduse näiteks Riigikontroll.

Bikeep sai tuule tiibadesse ettevõtluskonkursilt Ajujaht, kus saavutati 2013 aastal publiku lemmiku tiitel. 2014 aasta käive oli 100 000 eurot ning Eestis on ettevõtte tänaseks püsti pannud üle saja nutika parkimiskoha ning tarnib aktiivselt ka rattamaju ja tavaparklaid.

Märksõnad

Tagasi üles