Miljardärist ettevõtja Richard Bransoni karjääris on ette tulnud lugematu arv juhuseid, kus keerulise otsuse langetamisest oleneb tema äride saatus. Business Insider jagab tema nelja nippi, mis aitavad õige valiku tegemisele kaasa.
Richard Bransoni neli reeglit keeruliste otsuste tegemiseks
Ära tegutse emotsioonide ajel
Kui Bransoni raudteefirma Virgin Trains kaotas Suurbritannias ootamatult 2012. aastal võitluse miljarditesse naeladesse ulatuva veolepingu pärast, oli tal piisavalt kogemusi, et mitte lasta emotsioonidel enda tegutsemist suunata. Selle asemel, et ajakirjanduses ennast välja elada, võttis ta hoopis aja maha ning leidis koos juristidega arvutusvead oma konkurendi pakkumises. Branson kaebas hankeotsuse kohtusse ning võitis.
Selleks, et langetada võimalikult objektiivne otsus, tuleb endale aega anda, et kaotada esimeste emotsioonide mõju otsusele.
Leia kõigi valikute puhul võimalikult palju negatiivseid tulemeid
Branson kaalub alati hoolikalt läbi kõik asjad, mis võivad valesti minna, enne kui ta otsustab mingi otsuse langetanuna edasi minna.
«Mitte miski ei ole täiuslik, seega näe kõvasti vaeva, et paljastada langetatava otsuse kõik kehvad küljed. Nende eemaldamisel muutub sinu valik ainult paremaks.»
Vaata suurt pilti
Enne, kui Branson langetab mõne olulise otsuse, uurib ta ka seda, kuidas see otsus mõjutab tema teisi projekte lühikeses ja pikas ajalises perspektiivis.
Ta on kehva otsuse näitena toonud reisifirma Carnival Corporation juhi Mickey Arisoni, kes otsustas samal päeval, kui tema ettevõtte kruiisilaev läks 2012. aastal Itaalia ranniku lähistel 32 inimelu nõudes põhja, külastada Miami Heati korvpallimängu. See otsus läks nii ettevõtte, kui ka ta enda reputatsioonile kõvasti maksma.
Piira kaotusega seotud riske
Branson on korduvalt rääkinud, et üheks tema edu saladuseks on enne uuele ärile pühendumist võimalike sellega seotud kaotuste piiramine. Seda õpetas talle isa, kes lubas tal 15 aastasena koolist lahkuda ning hakata tegelema õpilasajakirja väljaandmisega, ainult juhul, kui ta suudab müüa 4000 naela eest reklaami, et katta trüki- ja paberikulud.