Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Supermarket pagendas energiajoogid kõrvalisse kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Energiajoogid.
Energiajoogid. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Alates 1. maist on Rimi kauplustes tõstetud energiajoogid võimalikult kaugele lastele ja noorukitele suunatud toodetest.

«Rimi on ainukene kauplus Eestis, mis ei müü energiajooke alla 16-aastastele lastele ning tänaseks oleme jõudnud otsuseni keelata energiajookide väljapanek lastele-noortele suunatud toodete läheduses,»  rääkis Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja.

Energiajookide turustamise hea tava näeb ette, et energiajooke ei paigutata kõrvuti spordijookide, kange alkoholi ega lastele ja noortele suunatud toodetega. Energiajooke ei paigutata enam ka kassade vahetusse lähedusse, kus kiputakse tegema kõige rohkem impulssoste.

Just sellest reeglist lähtub Rimi alates 1. maist energiajookide paigutamisel müügisaali. «Energiajookide müügi vanusepiirang hakkas Rimides kehtima 2012. aasta septembris ning alates sellest ajast on energiajookide müügilangus olnud märgatav,» kinnitas Andrija Lilleoja. Võrreldes näiteks 2013. aastat 2011. aastaga, mil kauplustes veel energiajoogi ostmisel dokumenti alaealistelt ei küsitud, on energiajookide müük kukkunud 15,6 protsenti. Samuti ei reklaami Rimi enam energiajooke kliendilehtedes.

Tagasi üles