Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Meediaturu esimese poolaasta käive ulatus 512 miljoni kroonini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Raha
Raha Foto: Toomas Huik

TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive selle aasta teisel kvartalil ligi 294 miljonit krooni, mis eelmise aasta sama aja 318 miljoni krooniga võrreldes andis tulemuseks kaheksaprotsendilise languse.

Kuigi iseenesest hakkab meediaturul valitsev langus vaikselt peatuma, jätkub siiski printmeedia käivete kukkumine.

Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga on kõige suurema kukkumise läbi teinud ajakirjad (-23 protsenti) ja ajalehed (-17 protsenti).

Mõnevõrra väiksem langus on olnud välimeedias (-11 protsenti) ja raadios (-7 protsenti). Teleturg on jõudnud praktiliselt eelmise aasta sama ajaga samale tasemele (langus üks protsenti) ning viimased kaks aastat langenud meediareklaamiturul on esimesena kasvutrendi alustamas internetireklaam (13 protsenti).

Meediaturul jätkub ka meediatüüpide osakaalude ümberjaotus - trükimeedia osakaal on võrreldes kahe aasta taguse ajaga langenud 47 protsendilt 36 protsendile, telereklaami osakaal on aga tõusnud toonaselt 27 protsendilt 32 protsendile, minnes meediatüübi osakaalude võrdluses esimest korda suveräänsele liidripositsioonile.

2010. aasta esimese poolaasta suurimad reklaamijad olid sarnaselt 2009. esimese poolaastaga EMT ja Tele2 Eesti.

Kui aasta tagasi oli tavapärane esireklaamija Procter&Gamble koguni viies, siis sel aastal on positsioon taastumas. Esiviisiku lõpetasid jaekaubanduskett Rimi Baltic ja SMS-laenude pakkuja Placet Group.

Enim reklaamitud tootevaldkondade eesotsas on jätkuvalt kindlalt mobiilside ja jaekaubandus.

Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on tootevaldkondade esikümnesse tõusnud ehitusmaterjalid, mille taga on nii kevadine Bauhausi turuletuleku kampaania kui ka teiste ehituspoodide aktiivne reklaamitegevus.

Ootuspäraselt ei leia esikümnest enam aga ühiskondlikke organisatsioone, sh erakondi.

Tagasi üles