Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eurosaadik: autode hädaabikõnede süsteemi võidakse kasutada jälitamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Liiklus
Liiklus Foto: SCANPIX

Teisipäeval Euroopa Parlamendis vastu võetud otsus, mis kohustab autotootjaid varustama sõidukeid hädaabikõnede süsteemiga, võib mõne europarlamendi saadiku sõnul anda võimaluse inimeste jälitamiseks.

Kolme aasta pärast peavad Euroopas müüdavad uued autod liiklusõnnetusse sattudes ise häirekeskusesse helistama, vahendab ERR Uudised. Lisaks sõiduki asukohale edastab eCalli nimeline süsteem auto tüübi, kasutatava kütuse, õnnetuse toimumise aja ja sõidukis olevate isikute arvu.

Kuigi automaatse teavitussüsteemi toetajad väidavad, et eCalli puhul kehtestatakse ranged andmekaitsereegleid, mistõttu saab auto oma asukoha ja muu informatsiooni välja saata üksnes pärast õnnetusse sattumist, leiab Saksamaa roheliste saadik Jan Philipp Albrecht, et eCall peaks olema vabatahtlik.

«See on sügav tungimine privaatsusesse ja me peaksime olema väga ettevaatlikud, et me ei avaks nii Pandora laegast, jälitades iga autoomanikku kõikjal, kuhu ta läheb,» hoiatas Albrecht.

Refereeritud intervjuud saab täismahus lugeda ERR Uudistest.

Tagasi üles